- Szczegóły
- Kategoria: Renault TRAFIC
- Czas odczytu: 1 min
Osobowy Renault Trafic występuje w dwóch wersjach: Combi oraz SpaceClass. Domyślnie jest to samochód 9-osobowy, chociaż możliwości konfiguracji wnętrza pozwalają użytkować od 2 do 9 foteli.
Osobowego Trafic'a dzielimy na dwie grupy:
- Combi (passenger), który jest podstawową wersją, zamawianą przez większość klientów. W wersji tej kanapę II i III rzędu możesz wyjąć, dzięki czemu uzyskasz przestrzeń bagażową tak długą jak w wersji dostawczej. Dodatkowo kanapę III rzędu możesz złożyć, dzięki czemu zwiększysz objętość bagażnika bez jej wyjmowania
- Space Class, który jest dedykowany klientom oczekującym standardu wyposażenia właściwego pojazdom klasy VIP. W tej wersji fotele możesz przesunąć na szynach, dzięki czemu dowolnie ustalasz proporcje pomiędzy miejscem dla pasażerów a częścią bagażową. Fotele te mają indywidualnie regulowany kąt oparcia. Możesz również zamówić fotele II rzędu zamontowane na obrotnicach, ze składanym stolikiem pomiędzy nimi.
Obie wersję występują w rozmiarze podstawowym oraz wydłużonym o 40 cm (wersja Grand, L2). Wersja podstawowa mierzy ok. 5 metrów długości, co pozwala ją zaparkować nawet na standardowym miejscu parkingowym. W każdej wersji znajdziesz wystarczająco dużo miejsca na nogi i nad głową. Dłuższa wersja to dokładnie taka sama przestrzeń pasażerska jak w podstawowym rozmiarze, gdyż większy jest jedynie bagażnik. Ale w dłuższej wersji większy jest rozstaw osi, co poprawia stabilność samochodu i korzystnie wpływa na komfort podróżowania.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault TRAFIC
- Czas odczytu: 4 minut(y)
Renault TRAFIC z adaptacją do transportu osób na wózku inwalidzkim wspomaga aktywność społeczną i zawodową osób na wózku poprzez możliwość korzystania z transportu samochodowego. Pojazd wyposażony w tego typu adaptację może dowieźć dziecko do szkoły, dorosłych do pracy, seniora do lekarza, czy też chorych pacjentów na badania. Zresztą nieważny jest powód i cel podróży... ważne jest zapewnienie mobilności tym, którzy samoistnie jej nie posiadają lub posiadają ją w ograniczonym zakresie.
Renault Trafic do transportu osób na wózku inwalidzkim zwykle jest samochodem 9-miejscowym. Dzięki specjalistycznej adaptacji pozwala przewozić 9 osób na fotelach lub 8 osób na fotelach + jedną osobę na wózku inwalidzkim. O samochodzie tym często się mówi: Trafic do transportu osób niepełnosprawnych. Właściwsza jednak wydaje się być nazwa: Trafic do transportu osób o ograniczonej sprawności ruchowej (Transport for People with Reduced Mobility - TPMR)
Renault Trafic po adaptacji przeznaczonej do przewożenia osób z niepełnosprawnością może przewodzić jedną, dwie, trzy lub nawet cztery osoby na wózku inwalidzkim. Dzięki specjalnemu systemowi montażu wózków i foteli, można dowolnie zmieniać układ siedzeń dostosowując go do bieżących potrzeb.
Oferujemy następujące rozwiązania, które ułatwiają wprowadzenie osoby na wózku do wnętrza pojazdu:
NAJAZDY TELESKOPOWE. Jest to rozwiązanie najprostsze i najtańsze. Najazdy zalecane są wtedy, kiedy samochód przewozi osoby na wózku jedynie od czasu do czasu. Gwarancję bezpieczeństwa wjazdu stanowią sworznie zakotwiczone w progu samochodu. Długość najazdu i kąt nachylenia może być regulowany. Szyny najazdowe nie są trwale zintegrowane z samochodem, dzięki czemu zachowuje on swoją pierwotną funkcjonalność zwykłego samochodu osobowego w momencie, kiedy nie jest przewożona osoba na wózku.
PLATFORMA - RAMPA SKŁADANA. Dzięki swojej stabilności i uniwersalności doskonale sprawdza się jako podjazd do wózków inwalidzkich. Składanie i rozkładanie rampy jest szybsze i prostsze niż składanie i rozkładanie najazdów teleskopowych. Dlatego rampa jest zaleca wtedy, kiedy samochód dość często przewozi osoby na wózku.
WINDA ELEKTRYCZNA. Stabilna konstrukcja i niewymagająca użycia siły obsługa to największe atuty tego rozwiązania. Dlatego winda jest zalecana przy codziennym transporcie osób poruszających się na wózku. Winda jest również doskonałym wyborem dla osób z dużymi (ciężkimi) elektrycznymi wózkami inwalidzkimi.
Dofinansowanie PFRON
PFRON udziela wsparcia finansowego przy zakupie samochodu zapewniającego mobilność osób z niepełnosprawnością. Samochód musi być dostosowany do potrzeb pasażera ze znacznym stopniem niepełnosprawności, który porusza się na wózku inwalidzkim. Co ważne, pojazd objęty dofinansowaniem musi umożliwiać zajęcie miejsca pasażera lub kierowcy bez konieczności przesiadania się na fotel samochodu z wózka inwalidzkiego. Każda wymieniona wyżej adaptacja potwierdzona jest homologacją, co gwarantuje bezpieczeństwo użytkowania i zgodność z obowiązującym prawem. Każdy tego typu samochód może być objętym dofinansowaniem PFRON.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault TRAFIC
- Czas odczytu: 3 minut(y)
Renault Trafic w wersji camper jest samochodem wielofunkcyjnym. W zależności od ustawień foteli, mebli i łóżka może być używany jako samochód towarowo-osobowy lub też jako kamper. Dzięki temu możliwe jest np. użytkowanie samochodu w dni powszednie do pracy, a w weekendy do caravaningu.
Campervan to samochód uniwersalny
Powszechnie uważa się, że campervan to samochód turystyczny. To prawda, jednak Renault Trafic campervan to samochód wielofunkcyjny - nie tylko turystyczny. Kluczowe dla wielofunkcyjności są składane fotele umieszczone na szynach - przesuwane i wyciągane. Dzięki temu Renault Trafic campervan może być samochodem:
- towarowym: po wyciągnięciu foteli masz do dyspozycji ok. 3 metry przestrzeni bagażowej; przewożony towar możesz zabezpieczyć punktami mocowania zakotwiczonymi w listwie podłogowej (tej samej, do której mocowane są fotele)
- osobowo-towarowym: przesuwane i składane fotele pozwalają aranżować przestrzeń w ten sposób, że by ją współdzielić pomiędzy część osobową i bagażową; można np. przewieźć dwie dorosłe osoby w I rzędzie + dwoje dzieci w II rzędzie + dwa rowery z fotelikami rowerowymi (są też tacy, którzy mieszczą 4 dorosłe osoby i 4 rowery).
- komfortowym campervanem nawet dla 6 osób: zobacz w galerii poniżej adaptację Wavecamper
Camper van, czyli zabudowa kempingowa
Jakkolwiek wyżej prezentowany samochód wygląda jak osobowa wersja Trafica, to jego bazę stanowi samochód dostawczy, z klapą tylną zamiast drzwi skrzydłowych. Innymi słowy: van (dostawczy Trafic) + camper (specjalistyczna kempingowa zabudowa) = campervan.
Renault Trafic camper jest komfortowym domem na kołach dla kilku osób. Można w nim zaaranżować living room ze stołem i obracanymi fotelami, jak również kuchnię z jadalnią lub sypialnię. Jest też WC i prysznic. Samochód ceniony jest za swoje niewielkie wymiary, ułatwiające manewrowanie i parkowanie. W rozmiarze podstawowym L1 (Short) samochód mieści się na standardowych miejscach parkingowych (długość całkowita - 5 m). Przy wysokości H1 samochód może wjechać do większości garaży podziemnych.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault TRAFIC
- Czas odczytu: 3 minut(y)
Renault Trafic brygadowy to furgon z dodatkowym, drugim rzędem trzech foteli. Część pasażerska i część bagażowa oddzielone są ścianą grodziową. Jest to uniwersalny samochód do transportu pięciu lub sześciu osób oraz towarów. Pojazd posiada homologację ciężarową.
Samochód brygadowy często jest wyposażony w dodatkowy sprzęt, np. szafki na narzędzia, uchwyty na drabiny, oświetlenie robocze, przetwornice prądu czy agregaty prądotwórcze.
Renault Trafic jako samochód brygadowy występuje w dwóch wersjach kompletacji:
- wersja fabryczna
- wersja modyfikowana - adaptacja w Polsce poprzez autoryzowaną firmę zabudowującą (Carpol, Gruau, Snoeks Automotive) na bazie 3-miejscowego furgonu
Samochód oferowany jest w dwóch długościach nadwozia: L1 o długości 5 m i L2 o długości 5.4 m.
Przestrzeń pasażerska brygadówki
Najczęściej wybierana przez klientów konfiguracja to samochód 6-miejsowy, z układem foteli 3+3 (po trzy w każdym z dwóch rzędów). Niekiedy 2-osobowa ławka w I rzędzie zamieniana jest na pojedynczy fotel pasażera. Samochód pozwala wtedy przewieźć 5 osób, ale komfort podróżowania pasażera I rzędu zauważalnie wzrasta. Zwykle pełna i szczelna ściana grodziowa zapobiega wymianie powietrza części osobowej i towarowej. Dlatego wystarczający komfort termiczny zapewnia klimatyzacja przednia. Opcjonalnie możliwa jest rozbudowa klimatyzacji na II rząd. W celu ochrony wnętrza warto rozważyć zamówienie skórzanej tapicerki lub łatwo zmywalnych pokrowców.
Przestrzeń ładunkowa samochodu brygadowego
Za ścianą grodziową znajduje się przestrzeń do przewozu narzędzi, sprzętu lub materiałów. Zwykle przestrzeń bagażowa jest zabezpieczona - sklejką zwykłą lub wodoodporną, panelami polipropylenowymi lub blachą ryflowaną. Różnica w długości przestrzeni bagażowej pomiędzy wersją L1 i L2 wynosi 40 cm. Unikalnym i praktycznym rozwiązaniem jest wnęka ładunkowa pod tylnym rzędem siedzeń, która istotnie zwiększa przestrzeń ładunkową. Dostęp do części bagażowej możliwy jest wyłącznie od tyłu (drzwi boczne suwane umożliwiają dostęp do części pasażerskiej).
- Szczegóły
- Kategoria: Renault TRAFIC
- Czas odczytu: 2 minut(y)
Są tacy, którzy samochody dzielą na projektowane od zewnętrz i projektowane od wewnątrz. Te pierwsze zwykle przyciągają wzrok wyrafinowanym designem; te drugie zaś cenione są za walory użytkowe. Renault Trafic to samochód, który należy do obu grup. Z zewnątrz wygląda na solidny i praktyczny. Wewnątrz jest samochodem pojemnym i przyjaznym użytkownikowi - jak żaden innym samochód w tym segmencie.
Średni, ale ponadprzeciętny
Renault Trafic należy do segmentu vanów średniej wielkości. Jest zdecydowanie większy niż kompaktowy Kangoo VAN. Jest też zauważalnie mniejszy niż przeznaczony to dużych i ciężkich towarów Renault Master. Renault Trafic jest zatem samochodem, którym manewruje się podobnie jak samochodami segmentu D/E. Uniesione miejsce kierowcy daje komfort wsiadanie i podróżowania właściwy SUVom. Umiarkowana wysokość samochodu pozwala zmieścić się w większości garaży podziemnych (niecałe 2 m dla wysokości H1). Całkiem pojemna przestrzeń bagażowa zwykle jest wystarczającą do transportu większości towarów.
Renault Trafic o długości L2 jest o 40 cm dłuższy niż wersji L1. O tyle również dłuższy jest w nim rozstaw osi, co pozytywnie wpływa na stabilność samochodu (zwłaszcza pod obciążeniem). Wersja L1 ma z kolei inną zaletę: przy całkowitej długości ok. 5 metrów niemalże mieści się na standardowych miejscach parkingowych i jest samochodem bardziej zwrotnym.
Zabezpieczenie części bagażowej
Trafic wykorzystywany jest najczęściej jako uniwersalny samochód transportowy. By ochronić część bagażową przed przedwczesnym zużyciem, często montujemy zabezpieczenie podłogi, ścian i nadkoli. Dostępne są dwie wersje zabezpieczenia fabrycznego:
- pakiet Cargo 1: gumowa, antypoślizgowa sklejka na podłodze + plastikowe panele zabezpieczające ściany do połowy ich wysokości
- pakiet Cargo 2: antypoślizgowa sklejka na podłodze + pełne zabezpieczenie ścian zwykłą sklejką (łącznie z nadkolami)
W zabudowach realizowanych przez autoryzowane firmy partnerskie coraz częściej pojawia się sklejka laminowana lub lżejsze od niej panele polipropylenowe.
Silnik 2.0 dCi lub elektryczny
Renault Trafic dostępny jest z silnikiem wysokoprężnym dCi (diesel common-rail injection) oraz z napędem elektrycznym - E-Tech 100% electric. Silnik 2.0 dCi (M9R) jest jedynym dostępnym silnikiem klasycznym, występującym w wariantach o mocy od 110 do 170 KM. W mocniejszych wersjach dostępna jest nie tylko manualna, ale również automatyczna skrzynia biegów. Klasyczny napęd spalinowy najlepiej sprawdza się w transporcie dalekobieżnym oraz przy dużych obciążeniach (np. przewóz ciężkich towarów, zabudowa z agregatem, holowanie ciężkiej przyczepy). W sektorze dostaw lokalnych, przy przejazdach na krótkich odcinkach, warto rozważyć wybór wersji elektrycznej.