Renault Master PODWOZIE to uniwersalny pojazd stanowiący wersję swobodną pod kątem zabudowy. Występuje alternatywa z napędem na przednią (FWD - Front Wheel Drive) jak i na tylną oś (RWD - Rear Wheel Drive). Przy napędzie dostępnym jest wybór w wersji z pojedynczymi kołami lub kołami należącymi do tzw. bliźniaczymi.
Napęd na przedni, czy napęd na tył - co jest lepsze?
To zależy od rodzaju zabudowy i sposobu użytkowania pojazdu. Główne korzyści przedniego do:
- wpływszy na samochód (wał jest uwalniany), co powoduje uszkodzenie paliwa
- obniżenie masy pojazdu, co wpływa na ładowność po zabudowie
- inna trakcja pustego napędu, ponieważ koła napędowe są bezpośrednio pod napędem mechanicznym
- najważniejsze zużycie paliwa przy określonych prędkościach, co następuje z końcowych przełożeń skrzyni biegów
Z kolei bardziej obciążane jest to, że jest to jednostka napędowa działająca na napędzie elektrycznym. Tego typu napęd jest zalecany w sytuacjach, gdy pojazd jest wyposażony w hak holowniczy, do którego przypięta jest przyczepa. Obecnie Renault Master z napędem RWD DBL może ciągnąć przyczepę o 500 kg cięższą niż pojazd z napędem FWD SGL (w opcji uciąg na haku do nawet 3500 kg).
Czym się różni podwozie od platformy?
Platforma ma mniej więcej na tym samym poziomie co furgony, przez co zabudowa udostępniona na platformie umożliwia dodatkowe bardzo zaawansowane działanie progu załadunku. Platformy często są 2-osobowe - miejsce pomiędzy fotelami pozwala na swobodne przejście z kabin do zabudowanej części pojazdu. Minusem platformy jest to, że wystające po obrzeżach nadkola ograniczają przestrzeń do zabudowy i załadunku.
Platforma stanowi możliwość zastosowania do pojazdów takich jak: mobilne biuro, mobilny sklep, koniowóz (przewóz koni), samochód kurierski, karetki pogotowia, czy samochód ekspozycyjny (wystawienniczy). Coraz częściej klienci zamawiają również na platformach kontenery transportowe, izotermy i chłodnie.
Podwozie posiada ramę, której górna krawędź znajduje się niemalże na poziomie krawędzi poprzecznej. Mocowana do ram podwozia rama pośrednia pozwala na wykorzystanie zabudowy ponad kołami, co umożliwia rozszerzoną, prostokątną powierzchnię nawierzchni, np. do przewozu 8 lub 10 europalet.
Podwozie stanowi możliwość zastosowania do takich pojazdów jak: wywrotka, skrzynia otwarta, skrzynia z plandeką, platforma (skrzynia bez burt), samochód do przewozów wielkogabarytowych (kontener), autolaweta (pomoc drogowa), izoterma / chłodnia (kontener).
Jak długi, jak szeroki i jak wysoki może być zabudowa?
Minimalna i ograniczona długość zabudowy jest od rozstawu osi, typu systemu i rodzaju zwisu części zamiennych.
We wszystkich dostępnych pojazdach są lusterka zewnętrzne na końcowych. wykonują jedno wykonanie o szerokości do 2170 mm. Opcjonalnie można zastosować lusterek na długich dystansach. szerokość zabudowy może wynieść 2350 mm. Przedłużenie odstępów luku przez naszych zabudowców pozwala na dostęp o szerokości wewnątrz do 2450 mm.
Polskie prawo zezwalania na poruszanie się po drogach pojazdu o wysokości 4,0 m. Można to zrobić bezpośrednio na podwoziu za naprawy o wysokości ok. 3 metry. W praktyce jednakowej wysokości zabudów nie przekraczającej 2,5 m.
Jak skompletować pojazd i jak przejść do rejestracji?
Renault Master podwozie do pojazdu kategorii N, podkategorii N1, czyli pojazd silnikowy i skonstruowany główny do przewozów ładunków o nieprzekraczającej masie 3,5 tony. Podwozie jest pojazdem niekompletnym - wymaga co najmniej jednego zestawu kompletacji w celu uzyskania cech użytkowych. Jako pojazd niekompletny, podwozie nie podlega rejestracji. Rejestrować można pojazd z zabudową, czyli pojazd skompletowany - pojazd będący wynikiem wielostopniowej homologacji typu, spełniający określone wymagania. Po wejściu w życie nowelizacji prawa o ruchu drogowym w czerwcu 2013 r. sprzedawane przez nas są homologowane według przepisów 2007/46/WE. to, że do rejestracji dołączone są homologacji fabrycznej (od Renault) homologacja pojazdu skompletowanego (od zabudowcy), czyli dokument CoC (świadectwo zgodności WE) istniejące starsze świadectwo homologacji. Dlatego ostatecznie oparto samochód na nie „Renault Master”, „Renault/Carpol Master”, „Renault/MRauto Master”, itp.