samochody dostawcze i zabudowy

Renault Master PODWOZIE to uniwersalny pojazd stanowiący doskonałą bazę pod wszelkiego typu zabudowy. Występuje zarówno w wersji z napędem na przednią (FWD - Front Wheel Drive) jak i na tylną oś (RWD - Rear Wheel Drive). Przy napędzie tylnym możliwy jest wybór w wersji z pojedynczymi kołami lub kołami podwójnymi tzw. bliźniaczymi.

Napęd na przód, czy napęd na tył - co jest lepsze?

To zależy od rodzaju zabudowy i sposobu użytkowania pojazdu. Główne zalety napędu przedniego to:

- lżejszy samochód (wał napędowy jest krótszy), co pozytywnie wpływa na zużycie paliwa

- niższa masa pojazdu, co pozytywnie wpływa na ładowność po zabudowie

- lepsza trakcja pustego pojazdu, ponieważ koła napędowe są tuż pod ciężkim silnikiem i kierowcą.

Z kolei bardziej obciążane pojazdy mają lepszą trakcję przy napędzie tylnym. Tego typu napęd jest również zalecany w sytuacjach, kiedy pojazd wyposażony jest w hak holowniczy, do którego przypięta jest przyczepa. Dlatego właśnie Renault Master z napędem tylnym RWD DBL może ciągnąć przyczepę o 500 kg cięższą niż pojazd z napędem FWD SGL (w opcji uciąg na haku to nawet 3500 kg).

Czym się różni podwozie od platformy?

Platforma ma podłogę mniej więcej na tym samym poziomie co furgony, przez co zabudowa wykonana na bazie platformy umożliwia uzyskanie bardzo niskiego progu załadunku. Platformy zwykle są 2-osobowe - miejsce pomiędzy fotelami pozwala swobodnie przejść kierowcy z kabiny do zabudowanej części pojazdu. Minusem platformy jest to, że wystające po obrzeżach nadkola ograniczają przestrzeń do zabudowy i powierzchnię załadunku.

Platforma stanowi najlepszą bazę do zabudowy takich pojazdów jak: mobilne biuro, mobilny sklep, koniowóz (przewóz koni), samochód kurierski, ambulans.

Podwozie posiada ramę, której górna krawędź usytuowana jest niemalże na poziomie górnej krawędzi tylnych kół. Mocowana do ramy podwozia rama pośrednia pozwala usytuować zabudowę ponad kołami, co umożliwia uzyskanie dużej, prostokątnej powierzchni podłogi, np. do przewozu 8 lub 10 europalet. 

Podwozie stanowi najlepszą bazę do zabudowy takich pojazdów jak: wywrotka, skrzynia otwarta, skrzynia z plandeką, platforma (skrzynia bez burt), samochód do przewozów wielkogabarytowych (kontener), autolaweta (pomoc drogowa), izoterma / chłodnia (kontener).

Jak długa, jak szeroka i jak wysoka może być zabudowa? 

Minimalna i maksymalna długość zabudowy zależna jest od rozstawu osi, typu napędu i rodzaju zwisu tylnej części ramy.

We wszystkich pojazdach dostępne są lusterka zewnętrzne na krótkich ramionach. Umożliwiają one wykonanie zabudowy o szerokości do 2170 mm. Opcjonalnie można skorzystać lusterek na wydłużonych ramionach. Wtedy szerokość zabudowy może wynieść 2350 mm.

Polskie prawo dopuszcza poruszanie się po drogach pojazdami o maksymalnej wysokości 4.0 m. Zatem teoretycznie można by na podwoziu wykonać zabudowę o wysokości ok. 3 metrów. W praktyce jednak wysokość wewnętrzna zabudów nie przekracza 2.5 m.

W jaki sposób skompletować pojazd i jak go zarejestrować?

Renault Master podwozie to pojazd kategorii N, podkategorii N1, czyli pojazd silnikowy zaprojektowany i skonstruowany głównie do przewozu ładunków o maksymalnej masie nieprzekraczającej 3.5 tony. Podwozie jest pojazdem niekompletnym - wymaga co najmniej jeszcze jednego etapu kompletacji w celu uzyskania założonych cech użytkowych. Jako pojazd niekompletny, podwozie nie podlega rejestracji. Rejestrować można pojazd z zabudową, czyli pojazd skompletowany - pojazd powstały w wyniku wielostopniowej homologacji typu spełniający określone wymagania. Po wejściu w życie nowelizacji prawa o ruchu drogowym w czerwcu 2013 r. sprzedawane przez nas pojazdy homologowane są według Dyrektywy 2007/46/WE. Oznacza to, że do rejestracji wydajemy oprócz homologacji fabrycznej (od Renault) homologację pojazdu skompletowanego (od zabudowcy), czyli dokument CoC (świadectwo zgodności WE) potwierdzający uzyskanie europejskiego świadectwa homologacji.