Renault Kangoo to unikalny samochód wielkoprzestrzenny o uniwersalnym zastosowaniu. Może przewieźć rodzinę ze sporą ilością bagaży, albo pracowników i sporej objętości towary. Może też być bazą dla pojazdów modyfikowanych, jak np. "pojazd dla zatrzymanych" dla straży miejskiej czy też "samochód do transportu psa" dla policji lub straży granicznej.
Użyteczność, to kluczowa wartość, którą oferuje Renault Kangoo. Owszem, wygląda solidnie i dość elegancko, ale to nie jest samochód, dla którego przechodnie odwracają głowę na ulicy. Samochód ten bardziej zaprojektowany jest z myślą o swoim praktycznym wnętrzu, niż o swoim zewnętrznym wyglądzie.
Kombivan prawdziwie 7-osobowy
Renault Kangoo oferujemy w dwóch rozmiarach: podstawowym oraz w wersji przedłużonej - Grand. I tutaj - moim zdaniem - jest pewna nieścisłość w nazewnictwie. Jeżeli bowiem przyjąć, że "grand" z francuskiego oznacza "duży", to dużym (pojemnym) samochodem jest już Kangoo w swoim standardowym rozmiarze. A dłuższa wersja to oczywiście jeszcze większy samochód, ale też bardziej modułowe wnętrze, a więc pojazd "grand & smart". Kiedyś w gamie samochodów 7-osobowych Renault można było spotkać Grand Scenica i Grand Espace, czyli dłuższe i obszerniejsze wersje Scenic'a i Espace'a. Obecnie to właśnie Grand Kangoo jest pojazdem oferującym wieloraki układ foteli oraz przepastne wnętrze. Owszem, Espace jest również oferowany w wersji 7-osobowej, ale tylko Grand Kangoo gwarantuje tyle samo miejsca pasażerom w III rzędzie, co w II rzędzie.
Fotele - nie tylko liczba czyni różnicę
Kangoo w rozmiarz standardowym oferuje 5 miejsc. W wersji Grand tych miejsc domyślnie jest 7. Nie można jednak powiedzieć, że wersja Grand to wersja standardowa + trzeci rząd foteli:
- fotele II rzędu w wersji standardowej są składane na płasko z podłogą. Mechanizm składania jest bardzo prosty - wystarczy unieść manetkę blokującą oparcia, następnie przesunąć ją do przodu. Ruch ten automatycznie powoduje położenie oparcia na siedzisku.
- fotele II i III rzędu w wersji przedłużonej są niezależne. Można je składać, przesuwać oraz wyjmować. Daje to wiele możliwości aranżacji wnętrza. Można np. lekko przesunąć fotele II i III rzędu zacieśniając nieco miejsce na nogi, ale zwiększając przestrzeń bagażnika. Można też np. wyjąć jedne fotel, kiedy regularnie samochodem jeździ nie więcej jak 6 osób (układ 2+3+1 lub układ 2+2+2). Można też - kiedy jedzie 5 osób - wyjąć po jednym fotelu z II i III rzędu, co pozwoli przewieźć długie przedmioty (układ 2+2+1).
Drzwi skrzydłowe, czy tylna klapa?
Każdy wybór jest słuszny, jeżeli znajduje swoje (praktyczne lub estetyczne) uzasadnienie. Są tacy, którzy uważają, że drzwi skrzydłowe to mogą być tylko w Kangoo dostawczym - w osobowym powinna być klapa. Trzeba przyznać, że z klapą rzeczywiście wygląda bardziej "osobowo". Klapa ma również swoje atuty, kiedy np. przy otwartym bagażniku trzeba się schronić przed deszczem lub ostrym słońcem. Podniesienie klapa unosi się lekko, ponieważ pomagają w tym siłowniki gazowe. Jednak klapa wymaga sporej przestrzeni za samochodem do pełnego otwarcia. Z kolei drzwi skrzydłowe tej przestrzeni wymagają zauważalnie mniej. Nawet, gdyby nie udało się tych drzwi w pełni otworzyć, to można je uchylić i z boku sięgnąć ręką do bagażnika. Warto też zauważyć, że drzwi skrzydłowe dają możliwość załadunku maszynowego, np. podjazdu do samochodu wózkiem widłowym.