Renault Kangoo dzięki specjalistycznej adaptacji umożliwia transport osoby na wózku inwalidzkim bez koniecznoś
ci przesiadania się na miejsce pasażera. Tego typu adaptacja podlega (w zależności od naboru i w określonych limitach) dofinansowaniu przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (dotacja PFRON).
PFRON wspiera zakup samochodów dla osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, poruszających się na wózku. Pojazd musi umożliwiać zajęcie miejsca kierowcy lub pasażera bez konieczności przesiadania się z wózka. Adresatami programu są osoby z niepełnosprawnością uniemożliwiającą poruszanie się bez użycia wózka, które nie są w stanie samodzielnie przesiąść się z wózka na siedzenie samochodu. Renault Kangoo poddane specjalistycznej adaptacji spełnia wymogi programu PFRON.
Komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność, to trzy elementy charakteryzujące Renault Kangoo z adaptacją do transportu samochodu na wózku. W samochodzie rampa najazdowa jest zintegrowana z nadwoziem jako obniżona podłoga. Takie rozwiązanie poprawia funkcjonalność i komfort osoby na wózku inwalidzkim, jak również ułatwia obsługę opiekunowi.
Obniżona podłoga, a zarazem rozkładana rampa skonstruowana jest w taki sposób, że gotowy do jazdy samochód z zewnątrz nie posiada widocznych elementów zdradzających jego specjalny charakter. Po prostu wygląda jak każde inne Renault Kangoo... oczywiście z wyjątkiem specjalistycznego oznakowania, wymaganego homologacją. Zintegrowana rampa redukuje również hałas związany z wibracjami rampy montowanej jako niezależny element w tylnej części pojazdu. Pasażer na wózku inwalidzkim jest optymalnie zabezpieczony dzięki specjalistycznemu systemowi mocowania, który zabezpiecza pozycję wózka inwalidzkiego w samochodzie. Jest to 4-punktowy system mocowania wózka inwalidzkiego z regulowanym 3-punktowym pasem bezpieczeństwa dla pasażera na wózku inwalidzkim.
Kangoo czy Trafic - co wybrać?
Adaptacja Kangoo to dość głęboka modyfikacja pojazdu. Obniżenie podłogi tylnej części wiąże się z koniecznością montażu specjalnego zbiornika paliwa i zmodyfikowanego układu wydechowego. Owo obniżenie podłogi jest konieczne, gdyż dach w Kangoo jest zbyt nisko, by pasażer na wózku mógł komfortowo wjechać na poziom podłogi fabrycznej. Inaczej to wygląda w Renault TRAFIC, gdzie dach jest poprowadzony nieco wyżej niż w Renault Kangoo. Dlatego adaptacja Trafica nie wymaga obniżenia podłogi. Zatem przystosowanie Trafica do transportu osoby na wózku jest prostsze i tańsze niż adaptacja Kangoo. Patrząc na cenę pojazdu skompletowanego można zauważyć, że finalne ceny obu pojazdów są podobne, przy czym inna jest konstrukcja ceny:
TRAFIC - droższy pojazd bazowy, tańsza adaptacja
KANGOO - tańszy pojazd bazowy, droższa adaptacja