- Szczegóły
- Kategoria: RenaultDostawcze.pl
- Czas odczytu: 4 minut(y)
Wybrane wersje elektrycznego Renault Master E-tech z homologacją N2 możesz sfinansować z wykorzystaniem dotacji NFOŚiGW. Wnioski można składać od 30 maja 2025. Dzięki dotacji na samochód eLCV zyskujesz możliwość użytkowania bardziej nowoczesnego i przyjazny środowisku pojazdu.
Program dopłat do dostawczych elektryków N2 - zasady
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przewiduje trzy progi wsparcia w zależności od wielkości firmy. Mikro- i mali przedsiębiorcy mogą liczyć na dotację sięgającą do 60 proc. kosztów kwalifikowanych pomniejszonych o koszt inwestycji referencyjnej, średni przedsiębiorcy – do 50 proc., natomiast duże firmy - do 30 proc.

Dotacja może być przeznaczona na zakup lub leasing samochodu zeroemisyjnego, co w przypadku Renault Master oznacza napęd elektryczny. Dofinansowanie NFOŚiGW może pokryć różnicę pomiędzy ceną zakupu pojazdu spalinowego a zeroemisyjnego. W przypadku leasingu mówimy o dopłacie do wkładu własnego (opłaty wstępnej) ustalonej w umowie leasingu. Maksymalna kwota dotacji na jeden pojazd zeroemisyjny kategorii N2 wynosi 400 tys. zł.
Samochód objęty dotacją musi być zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez co najmniej 5 lat od dnia zakończenia realizacji inwestycji. W okresie 3-5 lat od dnia wypłaty dotacji musi wykonać średnioroczny przebieg powyżej 25 000 km.
Który Renault Master E-tech kwalifikuje się do dotacji?
Nie każdy Renault Master kwalifikuje się do dopłat. Warunkiem jest wybór wersji z homologacją N2, czyli w klasie DMC 4000 kg. W tej kategorii oferujemy dwie wersje nadwozia:
- Furgon Extra L2H2 4,0T 87kWh 140hp
- Furgon Extra L3H2 4,0T 87kWh 140hp
Oczywiście, Renault Master E-tech możesz zamówić również w klasie N1, czyli DMC 3500 kg, ale dotacja NFOŚiGW obejmuje wyłącznie kategorię N2. Zatem warunkiem otrzymania dofinansowania jest zamówienie wersji z homologacją N2.
Renault Master E-tech N1 (3.5T) i N2 (4.0T) - podobieństwa i różnice
Z zewnątrz wyglądają tak samo. Wewnątrz - podobnie. W codziennym użytkowaniu występują zarówno podobieństwa jak też różnice. Oto, co musisz wiedzieć, wybierając Mastera z homologacją N2:
- prawo jazdy kategorii B - pojazdy kategorii N2 można prowadzić posiadając prawo jazdy kategorii B, o ile są to pojazdy zasilane paliwami alternatywnymi (np. eLCV - samochody elektryczne) a ich DMC nie przekracza 4250 kg
- 2-letni staż - posiadacz prawa jazdy kategorii B musi posiadać posiadać uprawnienia od min. dwóch lat, by prowadzić samochód eLCV o DMC 3500-42500 kg
- adnotacja w dowodzie rejestracyjnym - informacja o przekroczeniu 3,5-tonowego DMC musi być odnotowana w dowodzie rejestracyjnym elektrycznego Renault Master, by można go było prowadzić z wykorzystaniem prawa jazdy kategorii B
- bez tachografu do 100 km - tachograf stanowi wyposażenie standardowe Renault Master kategorii N2. Jednak kierowca nie musi rejestrować swojej aktywności na tachografie, o ile samochód wykorzystywany jest w promieniu 100 km od siedziby przedsiębiorstwa
- e-TOLL - homologacja N2 oznacza obowiązek zarejestrowania pojazdu w systemie e-TOLL. Oczywiście, płatności dokonują tylko ci, którzy korzystają z dróg objętych system (np. drogi ekspresowe, autostrady)

- Szczegóły
- Kategoria: RenaultDostawcze.pl
- Czas odczytu: 3 minut(y)
Przygotowaliśmy specjalną wyprzedaż samochodów dostawczych, oferując atrakcyjne rabaty na modele, które wyróżniają się niezawodnością, nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi oraz wyjątkowym komfortem użytkowania. Jeśli planujesz zakup nowego pojazdu do firmy, to teraz jest idealny moment, by skorzystać z tej wyjątkowej oferty!

Dlaczego warto wybrać dostawczy samochód Renault z wyprzedaży?
Niezawodność i trwałość – samochody dostawcze Renault cieszą się dużym uznaniem wśród użytkowników, dzięki niezawodnym silnikom oraz solidnej konstrukcji, co czyni je idealnymi do codziennej pracy w trudnych warunkach.
Nowoczesne technologie – modele Renault wyposażone są w najnowsze technologie wspierające komfort i bezpieczeństwo, takie jak systemy wspomagania kierowcy, multimedia czy zaawansowane systemy bezpieczeństwa.
Optymalizacja kosztów – samochody dostawcze Renault cechują się niskim zużyciem paliwa, co przekłada się na oszczędności w codziennym użytkowaniu, a także na mniejsze koszty eksploatacyjne w dłuższej perspektywie.
- Promocyjne finansowanie - rabat dla rocznika 2024 można korzystać z promocyjnym finansowaniem Mobilize Financial Services - np. leasingiem od 101%.
Wyprzedaż rocznika 2024 - pełna gama samochodów dostawczych Renault – wyjątkowa okazja!
Modele dostępne w wyprzedaży:
Renault Kangoo – kompaktowy i zwrotny, ale też przestronny samochód dostawczy. Oferuje dużą ładowność oraz ekonomiczne silniki.
- Renault Trafic – łączący funkcjonalność z komfortem, idealny do transportu towarów, ale potrafi przewieźć nawet 9 osób. Charakteryzuje się dużą przestronnością oraz elastycznością w użytkowaniu.
Renault Master – doskonały wybór do transportu większych ładunków. Dzięki różnorodnym wersjom nadwozia, model ten dostosowuje się do różnych potrzeb biznesowych. Podwozia z rocznika 2024 skompletowane w roku 2025 rejestrowane są jako samochody wyprodukowane w roku 2025.
Dlaczego warto teraz?
Wyprzedaż samochodów dostawczych Renault to nie tylko okazja do zakupu pojazdów w wyjątkowych cenach, ale również możliwość skorzystania z atrakcyjnych finansowań i specjalistycznej adaptacji. Dodatkowo, oferujemy specjalne promocje na dodatkowe wyposażenie i serwis (pakiety gwarancyjno-serwisowe), co czyni tę ofertę jeszcze bardziej opłacalną.
Nie czekaj! Skorzystaj z tej wyjątkowej okazji i wybierz Renault, który pomoże Ci rozwijać Twój biznes.
Zadzwoń już teraz aby dowiedzieć się więcej o szczegółach oferty!
- Szczegóły
- Kategoria: RenaultDostawcze.pl
- Czas odczytu: 4 minut(y)
Każdy używany samochód kiedyś był nowy. Ktoś go kupił w salonie właśnie dlatego, że kupno nowego samochodu ma wiele zalet w porównaniu do zakupu samochodu używanego.

Oto najważniejsze argumenty przemawiające za wyborem nowego samochodu dostawczego:
1. Możliwość personalizacji i autorskie zabudowy
Kupując nowy samochód dostawczy, możesz go sam zaprojektować. Wybierasz nie tylko silnik, kolor i wyposażenie, ale nade wszystko możesz zamówić niepowtarzalną zabudowę - taką, która najlepiej przystaje do Twoich potrzeb biznesowych. Funkcjonalność takiego autorskiego samochodu to większa efektywność i komfort pracy. Komfort jest bezcenny. Efektywność zawsze przekłada się na zysk Twojej firmy.
2. Przewidywalność i sprawność
Nowy samochód dopiero zaczyna życie eksploatacyjne, więc jest w idealnym stanie technicznym. Przy rozważnym użytkowaniu eliminujesz ryzyko ukrytych usterek i przedwczesnego zużycia, co często towarzyszy pojazdom używanym. Nie musisz się martwić o wcześniejsze zaniedbania serwisowe ani potencjalne awarie związane z niefrasobliwym użytkowaniem przez poprzedniego właściciela.
3. Gwarancja producenta
Kupując nowy pojazd, otrzymujesz pełną gwarancję producenta, która zapewnia niezawodność... lub pewność bezpłatnej naprawy w przypadku awarii. Podstawowa gwarancja mechaniczna na dostawcze samochody Renault zwykle obejmuje dwa lata bez limitu przebiegu. Można ją rozszerzyć do pięciu lat. Baterie w samochodach z napędem elektrycznym mają gwarancję nawet do ośmiu lat.
4. Niższe początkowe koszty eksploatacji
Nowy samochód jest zdecydowanie tańszy w utrzymaniu niż samochód używany. To dlatego, że wszystkie elementy są w nim nowe - zanim się zużyją i będą wymagać wymiany, minie sporo czasu od momentu zakupu. Przy samochodzie używanym, nawet tuż po serwisie, prawdopodobieństwo awarii i niespodziewanych kosztów jest o wiele wyższe.
5. Bezpieczeństwo
W temacie bezpieczeństwa ciągle pojawiają się nowe rozwiązania, które skuteczniej chronią uczestników ruchu i poprawiają komfort pracy. Nowe modele samochodów dostawczych Renault są wyposażone w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) zgodnie z wymogami norm Global Safety Regulation 2. W temacie bezpieczeństwa zawsze coś będzie do poprawy. Tutaj zawsze każdy nowy samochód będzie oferować coś więcej niż samochód sprzed kilku lat.
6. Nowe technologie
Jako przedsiębiorca musisz być pomysłowy i innowacyjny. Taki sam powinien być też Twój samochód - powinien wykorzystywać nowe technologie, byś mógł pracować wydajniej i bardziej komfortowo. Masz w swoim samochodzie Android Auto i myślisz, że jesteś na bieżąco? W nowych samochodach Renault znajdziesz Android Automotive i Google Assist...
7. Prestiż i wizerunek firmy
Nowy samochód dostawczy prezentuje się lepiej niż używany. Chcesz być postrzegany jako profesjonalista i solidny partner w biznesie? Musisz zatem być na bieżąco. Nowy samochód dostawczy to jasny sygnał dla Twoich klientów, że jesteś profesjonalistą (modernizujesz narzędzia pracy) stabilnym finansowo (inwestujesz w rozwój).
8. Lepsze finansowanie
Zakupowi nowego samochodu zwykle towarzyszą promocyjne warunki firmowego finansowania, np. kredyt 50/50 (od RCI Banque) lub leasing od 101% (od RCI Leasing). Samochód używany jest tańszy, ale oprocentowanie kredytu czy suma opłat leasingu jest zazwyczaj wyższa niż przy zakupie samochodu nowego.
9. Inne promocje
Producent (importer) przy zakupie samochodów nowych często organizuje inne promocje np. tańsze ubezpieczenie komunikacyjne, zniżkę na rozszerzenie gwarancji, itp. Przy zakupie samochodu używanego tego typu zachęty praktycznie nie istnieją.
10. Opłacalna inwestycja
Nowy samochód dostawczy będzie służył dłużej i lepiej niż pojazd używany. Jest to inwestycja opłacalna zarówno w dłuższej jak też w krótszej perspektywie czasu. Jeżeli zamierzasz użytkować nowy samochód 2-3 lata - drożej go odsprzedasz nie ponosząc praktycznie żadnych kosztów poza finansowaniem (gwarancja, tylko okresowe przeglądy). W dłuższej perspektywie zyskujesz pewność użytkowania samochodu od nowości. Wiesz, że samochód był właściwie eksploatowany i serwisowany.
Mówiąc o opłacalności inwestycji nie sposób nie wspomnieć o kosztach zabudowy. Byłoby nieroztropnością finansową, gdyby np. nowy agregat chłodniczy i nową zabudowę izotermiczną zamówić do używanego Renault Master furgon.
Jeżeli priorytetem są niezawodność, dostosowanie do potrzeb firmy, nowoczesne technologie oraz bezpieczeństwo - nie ma innej drogi jak zakup nowego samochodu dostawczego. Tak właśnie kupują moi klienci: kupują samochody nowe w promocyjnym finansowaniu, z promocyjną polisą, z rozszerzoną gwarancją i pakietem serwisowym.
Zapytaj o ofertę na nowy samochód dostawczy prosto z salonu tel. +48 663 399 388,
- Szczegóły
- Kategoria: RenaultDostawcze.pl
- Czas odczytu: 10 minut(y)
Do napędu najnowszej generacji Renault Master i Renault Trafic służy stale doskonalony silnik wysokoprężny dCi (diesel commonrail injection) o pojemności 2,0 l i kodzie M9R. O silniku tym śmiało rzec można, że jest silnikiem wybitnym. Charakteryzuje go wysoka niezawodność i nienaganna kultura pracy. Jest przy tym silnikiem wydajnym energetycznie, gwarantującym niskie spalanie.
Historia i teraźniejszość silnika 2.0 dCi (M9R)
Silnik 2.0 Blue dCi jest jednostką nowoczesną, lecz nie nową. To bardzo ważne z punktu widzenia żywotności i niezawodności. Należy bowiem wziąć pod uwagę fakt, że w Traficu silnik ten występował wiele lat temu, potem go nie było, aż w końcu... znów się pojawił. Przez ok. 20 lat ten silnik dowiódł, że jest jednostką trwałą i niezawodną.
Dwulitrowy diesel pojawił się już w jeszcze w poprzedniej generacji Renault Trafic - tym z "garbatym dachem" nad kabiną i miał wtedy moc do 115 KM. Mniej więcej w tym samym czasie mocniejsze warianty mocy pojawiły się w samochodach osobowych (od roku 2006 silnik ten zastąpił jednostkę 1.9 dCi). W tamtych latach silnik imponował technologią i parametrami. Z czasem okazało się, że jest również silnikiem wysoce niezawodnym. W kolejnych latach silnik ten powszechnie był stosowany w Lagunie, Koleosie i Espace. Można go było również spotkać w mocniejszych wersjach Megane i Scenic.
Kiedy silnik 2.0 dCi upowszechnił się w Traficu, kiedy to w Masterze do roku 2010 wiodącym silnikiem była jednostka o pojemności 2.5 l. Potem pojawił się kolejny model Mastera (lata 2010-2024, typoszereg X62) z nowym wówczas silnikiem 2.3 dCi (kod M9T). Co bardzo istotne, silnik 2.3 dCi już wtedy był technologicznie spokrewniony z silnikiem 2.0 dCi (M9R). Jeżeli zatem aktualny model Mastera (typoszereg XDD, od r. 2024) otrzymał silnik 2.0 dCi (właściwie Blue dCi), to otrzymał go nie jako silnik nowy, ale jako silnik unowocześniony - sprawdzony i przez lata doskonalony.
Baza silnika od lat pozostaje ta sama. Jest to wysokoprężny, rzędowy silnik 4-cylindrowy, 16-zaworowy z turbodoładowaniem. Blok jest żeliwny, a głowica aluminiowa. Niskie zużycie paliwa, wysoką kulturę pracy i efektywność spalania silnik zawdzięcza systemowi paliwowemu Common Rail firmy Bosch z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Trwałe turbosprężarki o zmiennej geometrii to konstrukcje Garrett.
Oczywiście, przez lata silnik był modyfikowany - głównie ze względu na coraz surowsze normy emisji. Pierwszy wariant był wdrożony w czasach, kiedy jeszcze obowiązywała norma emisji Euro4. W najnowszym Renault Trafic i Master silnik spełnia wymagania normy Euro6 (w Renault Master również Euro-VI). By spełnienie aktualnych norm było możliwe, w silniku na przestrzeni lat pojawił się następujące modyfikacje:
- system Stop&Start
- filtr cząstek stałych (DPF)
- układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR - technologia AdBlue)
Mówiąc i pisząc o silniku z filtrem cząstek i z AdBlue czuję się mocno niezręcznie, ponieważ - moim zdaniem - są to nie tyle elementy silnika, co raczej układu wydechowego. W końcu same spaliny wewnątrz silnika 2.0 dCi w wersji Euro5 i Euro6 są dość podobne. Różnica jest dopiero widoczna na końcu rury wydechowej, czyli po oczyszczeniu spalin. Na szczęście świadomość kierowców nt. oczyszczania spalin zauważalnie wzrosła, ale jeszcze pod koniec II dekady XX wieku niektórzy pytali o wpływ AdBlue na sam proces spalania oleju napędowego. Tymczasem płyn AdBlue bierze udział w oczyszczaniu spalin nie tyle w silniku, co tuż "za silnikiem". Technologia ta zamienia, w sposób ciągły, tlenki azotu (NOx) znajdujące się w spalinach w układzie wydechowym w nieszkodliwe gazy - w parę wodną i azot. AdBlue nie wpływa zatem na sam proces spalania oleju napędowego i osiągi silników.
Czy Renault Trafic i Renault Master mają ten sam silnik?
Patrząc na samą nazwę i oznaczenie kodowe można odpowiedzieć, że jest to ten sam silnik. Na potrzeby Mastera został on jednak nieco zmodyfikowany w sposób zapewniający optymalną wydajność i trwałość. Wszak producent wie, że jakkolwiek Master to samochód dostawczy, to jednak używany jest często jakby był już samochodem ciężarowym o DMC 6 t 🙂. Dlatego w silniku wzmocniono niektóre elementy jak głowicę, tłoki, panewki, wał korbowy i układ chłodzenia, by silnik wytrzymał większe obciążenia. To dość istotne, ponieważ Master zwykle pracuje w trudniejszych warunkach niż Trafic (większa masa własna, cięższy załadunek, specjalistyczna zabudowa, większa powierzchnia czołowa). Wariant dla Renault Master otrzymał również wydajniejszy układ chłodzenia, aby utrzymać odpowiednią temperaturę silnika podczas intensywnej pracy pod dużym obciążeniem. Z zewnątrz (a właściwie wewnątrz, bo pod maską) objawia się to w Masterze poprzez dwa zbiorniki wyrównawcze dwóch układów - wysokotemperaturowego i niskotemperaturowego układu chłodzenia silnika.
W danych katalogowych można zauważyć jeszcze jedną drobną różnicę: pojemność skokowa wersji Renault Trafic to 1997 cm3, a wersji Renault Master - 1998 cm3.
Żywotność silnika i program przeglądu
Interwały wskazane w programie przeglądu to 2 lata lub 40 000 km. Jak należy interpretować ów zapis? Czterdzieści tysięcy kilometrów przebiegu to wymóg. Nie można przeglądów robić rzadziej. A czy można i czy trzeba robić częściej? Zalecamy, by tak robić. Piszemy o tym wprost w dodatku do obsługi serwisowej, który dołączony jest do karty gwarancyjnej. Mówiąc najprościej: 40 tys. km to wymóg, ale zalecamy częściej. I to jest bardzo ważne rozróżnienie: zalecenie, a nie wymóg. Jeżeli dyrektor w korporacji ma premię uzależnioną od niskich kosztów eksploatacji - wybierze przeglądy co 40 tys. km ☺️. W końcu w okresie 3 lat do przebiegu najczęściej ok. 100 tys. km nie ma to większego znaczenia... A potem zwykle taki samochód trafia na rynek wtórny, więc problem dalszej kondycji i żywotności silnika staje się (ewentualnym) problem drugiego właściciela. To klient decyduje o częstotliwości przeglądów. My jedynie zachęcamy do przeglądów częstszych niż te, które są wymagane...
Jeżeli już mówimy o serwisie i trwałości silników, to mam dwa ulubione porównania: rowerowe i wątrobowe.
Kolarskie dotyczy łańcucha rozrządu. Bo rozrząd w silniku 2.0 dCi jest łańcuchowy. Czy i kiedy wymaga wymiany? To tak samo jak w rowerze - to zależy... Program przeglądów o tym nie wspomina.... A serwis też zwykle tego nie sugeruje, bo nie znajduje przesłanek... Należy jednak mieć na uwadze, że rozrząd - jak każdy element mechaniczny w samochodzie - zużywa się. Jeżeli zatem łańcuch (elementy ślizgu, napinania) nosi wyraźne oznaki zużycia, to serwis może zasugerować wymianę. W praktyce jednak jest to czynność, której nie wykonują pierwszy użytkownicy samochodu. Innymi słowy: wymiana łańcucha rozrządu może być konieczna dopiero w mocno wyeksploatowanym silniku (zwykle u drugiego lub kolejnego właściciela).
Skojarzenia z wątrobą mam wtedy, kiedy pytany jestem o żywotność silników: czy taki 2.0 dCi wytrzyma np. milion km przebiegu? Nie odpowiem wprost, bo to tak jakby zapytać o wytrzymałość wątroby? Są tacy, którzy zmarli w wieku stu lat i akurat to nie wątroba była przyczyną śmierci. Są też tacy, którzy stłuszczenie i marskość mają w wieku średnim... a jeżeli nie mówimy o wirusowym zapaleniu wątroby, to zwykle jest to problem stylu życia... Podobnie z silnikiem - wszystko jest kwestią higieny użytkowania i serwisowania. Użytkowanie jest bardzo ważne, bo nawet najlepszy serwis nie zapewni żywotności, jeżeli silnik nie jest umiejętnie rozgrzewany/chłodzony, jeżeli jest przeciążony, jeżeli zbyt ostro puszczane jest sprzęgło i kiedy nagle zmieniane są prędkości obrotowe z bardzo wysokich na bardzo niskie lub odwrotnie. Diesel lubi być rozgrzany, lubi płynną jazdę i stałe prędkości obrotowe.
Oto inne, właściwe nie tylko silnikowi 2.0 Blue dCi czynności, które zapewniają długowieczność w kontekście zachowania wysokiej wydajności:
- kontrola płynu chłodzącego: należy monitorować poziom płynu chłodzącego, aby uniknąć przegrzania. Oczywiście, diesel lubi (musi) być rozgrzany, ale nie przegrzany.
- wymiana filtra powietrza: spalanie to proces, który odbywa się z udziałem powietrza - by utrzymać optymalną wydajność silnika, należy regularnie wymieniać filtr powietrza
- wymiana filtra paliwa: by zapobiec problemom z układem paliwowym (wtryskowym), należy upewnić się, że filtr paliwa jest czysty.
Dlaczego diesel, a nie benzyna?
Często jestem pytany, dlaczego w Masterze i Traficu nie ma silnika benzynowego. Najprostsza odpowiedź jest taka: bo diesel w samochodzie dostawczym lepiej się sprawdza. Oczywiście, zarówno silnik benzynowy jak też silnik wysokoprężny należą do tej samej grupy silników spalinowych (ICE - internal combustion engine). Jednak silnik na olej napędowy ma względem benzynowego poniższe atuty:
Lepsza efektywność energetyczna. Silnik wysokoprężny zużywa mniej paliwa niż benzynowy, co wynika z wyższej efektywności termodynamicznej. Jest to korzystne zwłaszcza dla tych, którzy pokonują samochodem długie dystanse.
Większy moment obrotowy. Silnik Diesla generuje wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach silnika. Mówiąc językiem kierowców "chce jechać bez mocnego wciskania gazu", czyli jest elastyczny już przy niskich prędkościach obrotowych. Fakt ten korzystanie przekłada się na lepsze osiągi podczas holowania, przewożenia ciężkich ładunków czy jazdy w trudnych warunkach (np. w górach, w grząskim terenie).
Dłuższa żywotność silnika. Silnik wysokoprężny zwykle jest bardziej wytrzymały niż benzynowy, ponieważ z założenia projektowany jest tak, by wytrzymać wyższe ciśnienia. Przy świadomym użytkowaniu (styl jazdy) i właściwym serwisowaniu (interwały, parametry materiałów eksploatacyjnych), silnik Diesla może w samochodzie dostawczym wytrzymać milion km przebiegu.
Niższe koszty eksploatacji na długich dystansach. Dzięki mniejszemu zużyciu paliwa diesel jest bardziej opłacalny przy większych przebiegach. O ile jeszcze hydraulik dojeżdżjący do klientów na obszarze osiedla może rozważać silnik benzynowy, to dla firmy transportu dalekobieżnego rozwiązanie jest tyko jedno - silnik wysokoprężny.
Niższa emisja CO₂ na kilometr. To bardzo ważny, a wręcz kluczowy parametr w czasach normy Euro6, dyrektywy CAFE i wytycznych wynikających z Paryskiego Porozumienia Klimatycznego. Diesel spala mniej paliwa niż benzyna, co oznacza niższą emisję dwutlenku węgla na kilometr. Biorąc pod uwagę masę i powierzchnię czołową samochodu dostawczego, silnik benzynowy nie ma szans osiągnąć porównywanej emisji CO2 jak silnik wysokoprężny.
Dla transportu, budownictwa i rolnictwa silniki wysokoprężne ciągle są wyborem domyślnym i racjonalnie uzasadnionym. W samochodach dostawczych - również. Innymi słowy: wierzymy w przyszłość elektryczną i wodorową, ale szanujemy diesla!
- Szczegóły
- Kategoria: RenaultDostawcze.pl
- Czas odczytu: 5 minut(y)
Renault Master PODWOZIE to uniwersalny pojazd stanowiący wersję swobodną pod kątem zabudowy. Występuje alternatywa z napędem na przednią (FWD - Front Wheel Drive) jak i na tylną oś (RWD - Rear Wheel Drive). Przy napędzie dostępnym jest wybór w wersji z pojedynczymi kołami lub kołami należącymi do tzw. bliźniaczymi.
Napęd na przedni, czy napęd na tył - co jest lepsze?
To zależy od rodzaju zabudowy i sposobu użytkowania pojazdu. Główne korzyści przedniego do:
- wpływszy na samochód (wał jest uwalniany), co powoduje uszkodzenie paliwa
- obniżenie masy pojazdu, co wpływa na ładowność po zabudowie
- inna trakcja pustego napędu, ponieważ koła napędowe są bezpośrednio pod napędem mechanicznym
- najważniejsze zużycie paliwa przy określonych prędkościach, co następuje z końcowych przełożeń skrzyni biegów
Z kolei bardziej obciążane jest to, że jest to jednostka napędowa działająca na napędzie elektrycznym. Tego typu napęd jest zalecany w sytuacjach, gdy pojazd jest wyposażony w hak holowniczy, do którego przypięta jest przyczepa. Obecnie Renault Master z napędem RWD DBL może ciągnąć przyczepę o 500 kg cięższą niż pojazd z napędem FWD SGL (w opcji uciąg na haku do nawet 3500 kg).
Czym się różni podwozie od platformy?
Platforma ma mniej więcej na tym samym poziomie co furgony, przez co zabudowa udostępniona na platformie umożliwia dodatkowe bardzo zaawansowane działanie progu załadunku. Platformy często są 2-osobowe - miejsce pomiędzy fotelami pozwala na swobodne przejście z kabin do zabudowanej części pojazdu. Minusem platformy jest to, że wystające po obrzeżach nadkola ograniczają przestrzeń do zabudowy i załadunku.

Platforma stanowi możliwość zastosowania do pojazdów takich jak: mobilne biuro, mobilny sklep, koniowóz (przewóz koni), samochód kurierski, karetki pogotowia, czy samochód ekspozycyjny (wystawienniczy). Coraz częściej klienci zamawiają również na platformach kontenery transportowe, izotermy i chłodnie.
Podwozie posiada ramę, której górna krawędź znajduje się niemalże na poziomie krawędzi poprzecznej. Mocowana do ram podwozia rama pośrednia pozwala na wykorzystanie zabudowy ponad kołami, co umożliwia rozszerzoną, prostokątną powierzchnię nawierzchni, np. do przewozu 8 lub 10 europalet.


Podwozie stanowi możliwość zastosowania do takich pojazdów jak: wywrotka, skrzynia otwarta, skrzynia z plandeką, platforma (skrzynia bez burt), samochód do przewozów wielkogabarytowych (kontener), autolaweta (pomoc drogowa), izoterma / chłodnia (kontener).
Jak długi, jak szeroki i jak wysoki może być zabudowa?
Minimalna i ograniczona długość zabudowy jest od rozstawu osi, typu systemu i rodzaju zwisu części zamiennych.
We wszystkich dostępnych pojazdach są lusterka zewnętrzne na końcowych. wykonują jedno wykonanie o szerokości do 2170 mm. Opcjonalnie można zastosować lusterek na długich dystansach. szerokość zabudowy może wynieść 2350 mm. Przedłużenie odstępów luku przez naszych zabudowców pozwala na dostęp o szerokości wewnątrz do 2450 mm.
Polskie prawo zezwalania na poruszanie się po drogach pojazdu o wysokości 4,0 m. Można to zrobić bezpośrednio na podwoziu za naprawy o wysokości ok. 3 metry. W praktyce jednakowej wysokości zabudów nie przekraczającej 2,5 m.
Jak skompletować pojazd i jak przejść do rejestracji?
Renault Master podwozie do pojazdu kategorii N, podkategorii N1, czyli pojazd silnikowy i skonstruowany główny do przewozów ładunków o nieprzekraczającej masie 3,5 tony. Podwozie jest pojazdem niekompletnym - wymaga co najmniej jednego zestawu kompletacji w celu uzyskania cech użytkowych. Jako pojazd niekompletny, podwozie nie podlega rejestracji. Rejestrować można pojazd z zabudową, czyli pojazd skompletowany - pojazd będący wynikiem wielostopniowej homologacji typu, spełniający określone wymagania. Po wejściu w życie nowelizacji prawa o ruchu drogowym w czerwcu 2013 r. sprzedawane przez nas są homologowane według przepisów 2007/46/WE. to, że do rejestracji dołączone są homologacji fabrycznej (od Renault) homologacja pojazdu skompletowanego (od zabudowcy), czyli dokument CoC (świadectwo zgodności WE) istniejące starsze świadectwo homologacji. Dlatego ostatecznie oparto samochód na nie „Renault Master”, „Renault/Carpol Master”, „Renault/MRauto Master”, itp.







