Master najnowszej generacji posiada atrakcyjny wygląd nadwozia, niezwykle funkcjonalną i komfortową kabinę kierowcy oraz bardzo dobre własności przewozowe. Warianty DMC 2,8, 3,3 i 3,5 t uzupełnia wersja 4,5 t. Wersja DMC 3,5 t jest produkowana z napędem na przednią bądź tylną oś (ogumienie pojedyncze lub bliźniacze), natomiast wersja 4,5 t występuje tylko z napędem tylnej osi (ogumienie bliźniacze). Do napędu auta służy wprowadzony w 2010 roku i stale doskonalony silnik dCi o pojemności 2,3 litra o mocy wariantach mocy od 135 KM do 180 KM. Gamę jednostek napędowych uzupełnia wersja elektryczna Z.E.
Furgony występują w rozmiarach od L1H1 do L4H3 o pojemności odpowiednio od 8 m3 do 17 m3. Oto fabryczne pakiety zabezpieczenia przestrzeni bagażowej:
pakiet Załadunek 1: podłoga dodatkowa z płyty wiórowej z powłoką wodoodporną i antypoślizgową + kompletne wykończenie ścian bocznych furgonu (oprócz podwyższenia H3)
pakiet Załadunek 2: podłoga dodatkowa z płyty wiórowej z powłoką wodoodporną i antypoślizgową + punkty mocujące ładunku w ścianach bocznych
pakiet Załadunek 3: podłoga dodatkowa z płyty wiórowej z powłoką wodoodporną i antypoślizgową + kompletne wykończenie ścian bocznych furgonu (oprócz podwyższenia H3) + punkty mocujące ładunku w ścianach bocznych
pakiet Załadunek 4: podłoga dodatkowa z płyty wiórowej z powłoką wodoodporną i antypoślizgową + wykończenie ścian bocznych furgonu do połowy wysokości
pakiet Załadunek 5: podłoga dodatkowa z płyty wiórowej z powłoką wodoodporną i antypoślizgową + kompletne wykończenie ścian bocznych furgonu (oprócz podwyższenia H3) + punkty mocujące ładunku w ścianach bocznych + oświetlenie LED w przestrzeni ładunkowej
Pakiety zabezpieczenia wykonywane przez autoryzowane firmy zabudowujące stwarzają jeszcze więcej możliwości. Można wtedy wybrać podłogę nie tylko sklejkową, ale również z PVC lub z blachy ryflowanej. Nadkola mogą być nie tyko sklejkowe (skrzynkowe) lecz również z tworzywa ABS (w kształcie fabrycznego nadkola). Boki ścian mogą być wykończone sklejką zwykłą, sklejką laminowaną lub blachą ryflowaną. Bywa, że pomiędzy sklejką a blaszaną ścianą fabryczną stosowana jest dodatkowa warstwa wyciszająca. W celu bezpiecznego przewożenia ciężkich towarów, w podłodze montowane są wzmocnione ucha do mocowania linek zabezpieczających bagaż przed przesuwaniem. Niestabilne towary mogą być również mocowane linkami do listew montowanych w ścianach bocznych.