ZAPYTAJ O OFERTĘ

Szukasz samochodu do firmy?
Powiedz, czego potrzebujesz!

+48 22 519 89 05
zapytaj@RenaultDostawcze.pl

handlowiec

MATEUSZ HOMA
handlowiec

DECAR ul. Modlińska 154B, Warszawa | samochody dostawcze Renault | specjalistyczne zabudowy | sprzedaż i finansowanie zapytaj@RenaultDostawcze.pl
  wysokiej jakości mobilne stanowisko pracy :: komfort, wydajność i bezpieczeństwo :: zabudowa dostosowana do potrzeb każdej branży
samochód serwisowy
  wysokiej jakości mobilne stanowisko pracy :: komfort, wydajność i bezpieczeństwo :: zabudowa dostosowana do potrzeb każdej branży

Renault MASTER mobilny warsztat - samochód serwisowy

Oczywistym jest, że samochód od czasu do czasu odwiedza serwis. Są jednak sytuacje, kiedy to serwis musi przyjechać do samochodu, maszyny lub innego urządzenia. Właśnie do tego służy mobilny warsztat zabudowany na Renault Master. Oferujemy najwyższej jakości modułowe zabudowy firm takich jako MOBILCAR, MODESTO, MODUL-SYSTEM i PRONAR.

Zabudowy warsztatowe realizujemy na każdym samochodzie dostawczym Renault. Każdy z nich ma inne zalety:

  • Kangoo jest zwrotny i wjedzie wszędzie tam, gdzie wjedzie każdy inny samochód osobowy 
  • Trafic jest pojemniejszy i bardziej wszechstronny od Kangoo, a do tego jego wysokość pozwala na wjazd do garaży podziemnych
  • Master pozwala oprócz specjalistycznej zabudowy zmieścić stanowisko robocze, gdzie mechanik może stanąć wyprostowany, bez schylania głowy. 

Czym jest mobilny warsztat na samochodzie dostawczym?

Samochód serwisowy przyjeżdża wszędzie tam, gdzie konieczna jest konserwacja lub naprawa pojazdu, maszyny czy innego urządzenia. Dla przykładu: koparka gąsienicowa w razie awarii wymaga przywiezienia części zamiennej wraz z narzędziami, które umożliwią jej montaż. Bywa, że w samochodzie serwisowym trzeba coś wiercić, ciąć, szlifować czy spawać. Pojazd taki musi mieć bogaty osprzęt, pozwalający działać w każdych okolicznościach. Na jego wyposażeniu znaleźć się muszą takie elementy jak dodatkowy akumulator, przetwornica 230V, kompresor czy agregat prądu. Bardzo ważnym elementem jest stół roboczy z imadłem. Często konieczny jest montaż ogrzewania postojowego umożliwiającego pracę wewnątrz pojazdu przy niskiej temperaturze zewnętrznej. Ważnym elementem wyposażenia jest oświetlenie - zarówno wewnątrz pojazdu jak też w jego otoczeniu. Dla wygody serwisanta, zwykle pojazd posiada stopień i uchwyty przy drzwiach, co ułatwia częste wchodzenie i wychodzenie z samochodu. Nieodzownym elementem jest też apteczka i kącik czystości. 

Samochód serwisowy zawsze jest projektowany z uwzględnieniem specyfiki branży i potrzeb użytkowników. Najważniejszy jest dobrze przemyślany projekt zabudowy.

Wyposażenie mobilnego warsztatu w Renault MASTER

Oto najważniejsze elementy wyposażenia samochodu serwisowego:

Szafki, regały są najbardziej oczywistym elementem wyposażenia samochodu serwisowego. Ich drzwi czy też wysuwane szuflady posiadają specjalne mechanizmy, które zabezpieczają je przed samoczynnym otwarciem w czasie ruchu pojazdu - nawet na wyboistej i krętej drodze. Składane półki są dostępne w różnych długościach, aby idealnie pasować do różnych wariantów zabudowy. Dla większej wygody użytkowania posiadają siłowniki gazowe, co ułatwia ich składanie (kiedy potrzebna jest większa przestrzeń robocza) i rozkładanie (kiedy trzeba przewieźć na nich towar).

Antypoślizgowa podłoga i panele ścienne służą głównie ochronie nadwozia. Podłoga może być wykonana z wodoodpornej sklejki, polipropylenu lub blachy ryflowanej. Panele ścienne mogą być wykonane ze zwykłej sklejki, sklejki laminowanej lub polipropylenu. Panele podłogowe i ścienne to nie tylko ochrona wnętrza. Umożliwiają one montaż takich akcesoriów jak oczka i haki mocujące oraz drążki rozporowe (od ściany do ściany lub od podłogi do sufitu).

Stopień drzwi tylnych ułatwia wchodzenie i wychodzenie z pojazdu. Często montowany jest na haku holowniczym. Jego antypoślizgowa konstrukcja gwarantuje bezpieczeństwo nawet przy pracach w deszczową pogodę lub w wilgotnym terenie. Dodatkowo przy drzwiach montowany jest uchwyt, który ułatwia wchodzenie oraz zwiększa bezpieczeństwo. Zamawiając pojazd bazowy pod zabudowę warsztatową warto rozważyć zamówienie fabrycznego pneumatycznego zawieszenia. Dzięki niemu, na postoju znacząco można obniżyć próg wejścia do samochodu.

Ogrzewanie postojowe zasilane paliwem zwykle ma moc 2 kW. Najczęściej montujemy urządzenia firm Eberspächer i Webasto. Często takie ogrzewanie posiada wyprowadzenie ciepłego powietrza zarówno do kabiny kierowcy jak też do części warsztatowej. By maksymalnie wykorzystać moc grzewczą, warto na ścianach i dachu samochodu dodać warstwę izolacyjną. Taka izolacja nie tylko zmniejsza stratę ciepła w chłodnie dni, ale również ogranicza nagrzewanie wnętrza pojazdu latem. Alternatywą dla ogrzewania zasilanego paliwem są nagrzewnice elektryczne.

Dodatkowy akumulator jest niezbędny do zasilania odbiorników prądu takich jak ładowarki, ogrzewanie postojowe czy przetwornice prądu w czasie postoju pojazdu. Tutaj podział jest prosty: sam samochód zasilany jest akumulatorem fabrycznym, a elementy zabudowy zasilane są prądem z akumulatora dodatkowego. Warto również zamontować rozwiązanie typu "Battery Protect", które odłącza od akumulatora wszelkie odbiorniki energii chroniąc go przed jego zupełnym rozładowaniem.

Bagażniki dachowe pozwalają przewieźć długie przedmioty (drabiny, rury, profile) bez zajmowania przestrzeni wewnątrz pojazdu. Najprostszym rozwiązaniem są poprzeczki dachowe montowane w miejscu fabrycznych punktów mocowania. O wiele wygodniejszym rozwiązaniem są innowacyjne bagażniki z opuszczaną platformą. W momencie załadunku platforma opuszczana jest do poziomu osoby stojącej na ziemi, co eliminuje konieczność używania taboretu lub wejścia na drabinę w celu uzyskania dostępu do bagażnika dachowego. Następnie dzięki obrotowemu mechanizmowi załadowana platforma jest wsuwana na poziom dachu. Aerodynamiczna konstrukcja poprzeczek i bagażników dachowych zmniejsza hałas i poprawia wydajność paliwową. Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest również wewnętrzny, podsufitowy uchwyt drabinowy. Przewożenie drabiny pod sufitem nie ogranicza miejsca w przestrzeni bagażowej, jak również nie ogranicza wjazdu do niskich garaży i bram wjazdowych. 

Modułowe zabudowy warsztatowe posiadają szereg atutów, takich jak:

  • szybki i zwykle bezinwazyjny montaż, wykorzystujący fabryczne otwory technologiczne jako miejsca mocowania zabudowy
  • niska masa, która w niewielki stopniu wpływa na ładowność pojazdu i zużycie paliwa (ograniczenie emisji CO2)
  • solidność i trwałość, dzięki czemu istnieje możliwość łatwego przeniesienia do nowego samochodu (w całości lub w części)