Renault Master brygadowy to wszechstronny samochód, który łączy przestronność z funkcjonalnością. Jest to specjalistyczny samochód łączący cechy pojazdu osobowego i dostawczego. Właśnie dlatego, jako uniwersalny samochód osobowo-towarowy, jest tak popularny wśród firm potrzebujących transportu pracowników wraz z towarem lub sprzętem.
Zalety brygadówki Renault Master
Duża przestronność kabiny – Renault Master brygadowy oferuje przestronną kabinę, która pomieści wygodnie nawet 7 osób (układ 3+4), co jest istotne w przypadku transportu brygady pracowniczej.
Komfort i ergonomia – szersze niż w Renault Trafic fotele są zaprojektowane z myślą o długotrwałym użytkowaniu, co zapewnia komfort podróży nawet na długich trasach. W niektórych wersjach wyposażenia możliwe jest zamówienie podłokietników i regulowanego kąta oparcia foteli.
Obszerna przestrzeń towarowa – Renault Master brygadowy ma długą, szeroką i wysoką przestrzeń bagażową, która pozwala na przewóz sprzętu i narzędzi. Już przy wysokości H2 można swobodnie stanąć bez schylania głowy, co jest szczególnie istotne np. przy adaptacji części towarowej na mobilny serwis.
Oszczędność paliwa – brygadówka to tylko jeden bak paliwa do napełnienia (zamiast dwóch, co ma miejsce w przypadku jednoczesnego korzystania z samochodu osobowego i dostawczego).
Wszechstronność – Renault Master brygadowy można dostosować do różnych potrzeb, zarówno w zakresie konfiguracji kabiny, jak też adaptacji części towarowej. Oferujemy szeroką gamę kabin w pełni dostosowanych do potrzeb użytkowników, różniących się poziomem wyposażenia, funkcjonalnością i liczbą miejsc w II rzędzie.
Dzięki powyższym zaletom Renault Master brygadowy to samochód, który sprawdza się zarówno w transporcie pracowników, jak i w logistyce związanej z dostawą materiałów czy narzędzi na miejsce pracy.
Brygadówka fabryczna lub modyfikowana
Renault Master brygadowy może być samochodem kompletowanym na dwa sposoby:
- pojazd fabryczny: kompletacja odbywa się w fabryce, skąd przyjeżdża gotowy, brygadowy samochód
- pojazd modyfikowany: kompletacja odbywa się w Polsce na bazie 3-miejscowego furgonu (np. Carpol)
Najpowszechniejsza obecnie wersja to zabudowa zintegrowana, ze stałą i szczelną ścianą działową. Stała zabudowa kabiny II rzędu w Renault Master (tzw. zabudowa holenderska) jest bardzo użyteczna i pozytywnie wpływa na wygodę i bezpieczeństwo podróżowania. W większości przypadków (pomijając wariant podstawowy) podłoga II rzędu umieszczona jest na podeście, co pozwala pod podłogą przewozić długie przedmioty. Dodatkowym atutem jest fakt, iż pasażerowie II rzędu siedzą na tym samym poziomie lub nawet nieco wyżej niż pasażerowie jadący z przodu. Wersje 6-osobowe posiadają zwykle podłokietniki oraz zintegrowane lub indywidualnie regulowane oparcia foteli. Obecnie standardem są 3-punktowe pasy bezpieczeństwa.
Stała zabudowa kabiny II rzędu oferuje najwyższy komfort podróży. Stała, pełna i szczelna ścianka działowa pomiędzy częścią pasażerską i bagażową zapewnia:
- komfort termiczny - z części bagażowej do kabiny nie przedostaje się zimne powietrze zimą, ani nagrzane powietrze latem,
- komfort akustyczny - do kabiny nie dochodzą żadne odgłosy z części bagażowej,
- czyste wnętrze - do kabiny nie przedostaje się kurz z części bagażowej czy też np. pył z pękniętego worka z cementem.
Dostawcy zabudów II rzędu starają się, by adaptacje idealnie łączyły się z projektem oryginalnego pojazdu. Dzięki starannie dobranym materiałom i nowoczesnemu wzornictwu komponenty II rzędu (od zabudowcy) doskonale komponują się z komponentami I rzędu (fabrycznymi) zapewniając spójny wygląd. Brygadówki modyfikowane stwarzają więcej możliwości pod względem dostosowania zabudowy do indywidualnych potrzeb klienta.
Wybór pomiędzy wersją 6-miejscową, a 7-miejscową, to wybór ilościowo-jakościowy: 4 fotele w II rzędzie to jedno miejsce więcej, ale to wersja 6-miejsocwa oferuje wyższy komfort podróżowania. Dlatego to właśnie wersje 6-miejscowe polecamy brygadom pokonującym dłuższe trasy.
Naturalnym uzupełnieniem zabudowy brygadowej jest ochrona przestrzeni ładunkowej lub jej specjalistyczna adaptacja. Najczęściej wybierana zabudowa to pełna ochrona części bagażowej: ściany, podłoga, nadkola. Funkcjonalne szyny i ucha mocujące umożliwiają bezpieczne zamocowanie ładunku. Dodatkowe uchwyty i stopnie ułatwiają bezpieczne wsiadanie i wysiadanie. Wielu klientów decyduje się również na zabudowę warsztatową w części bagażowej (szuflady, regały, stół roboczy, imadło, dodatkowe ogrzewanie, przetwornica 230V, agregat prądotwórczy, itp.).
Renault Master brygadowy sprawdzi się w firmach świadczących usługi remontowo-budowlane, montażowe czy serwisowe.