ZAPYTAJ O OFERTĘ

Szukasz samochodu do firmy?
Powiedz, czego potrzebujesz!

+48 22 519 89 05
zapytaj@RenaultDostawcze.pl

handlowiec

MATEUSZ HOMA
handlowiec

DECAR ul. Modlińska 154B, Warszawa | samochody dostawcze Renault | specjalistyczne zabudowy | sprzedaż i finansowanie zapytaj@RenaultDostawcze.pl
Renault Master izoterma furgon
  wysokiej jakości zabudowa termoformowana :: atest PZH i bezpieczeństwo sanitarne :: gwarancja szczelności

Renault MASTER izoterma - furgon izotermiczny

Lekka, szczelna i łatwa do utrzymania w czystości - właśnie taka jest oferowana przez nas wewnętrza zabudowa izotermiczna. Nie bez znaczenia jest też stylowe wzornictwo i nowoczesna technologia produkcji z wykorzystaniem materiałów z recyclingu.

Czym jest izoterma w transporcie towarów?

Izoterma może się kojarzyć z izolacją i to jest właściwe skojarzenie. W tym przypadku mówimy o izolacji termicznej, czyli chroniącej przed niekorzystną wymianą ciepła z otoczeniem. Wspomnianego "ciepła" nie należy rozumieć tylko dosłownie. Może bowiem chodzić o to, by utrzymać ciepło zimą (by towar nie zamarzł), ale też o to, by utrzymać chłód latem (by towar się nie przegrzał). Dzięki wspomnianej izolacji towary można przewozić w stałej temperaturze - tej, w której zachowują one swoje pierwotne właściwości.

Skuteczna izolacja musi być kompletna, czyli uwzględniać wszystkie elementy wnętrza furgonu: sufit, ściany, podłogi i drzwi. Tylko przy takiej izolacji możemy mówić o skutecznym ograniczeniu wymiany ciepła pomiędzy wnętrzem pojazdu a otoczeniem zewnętrznym. Współczynnik przenikalności cieplnej izotermy to parametr określający ilość ciepła przepływającego przez metr kwadratowy powierzchni izotermy, przy założeniu, że różnica temperatur na zewnątrz i wewnątrz zabudowy wynosi 1 K. Im wartość współczynnika jest niższa, tym zabudowa wykazuje lepszą izolacyjność termiczną. Nasze zabudowy oferujemy w dwóch klasach izolacji:

  • podstawowa klasa izolacji, gdzie k = 0,7 W/(mK),
  • wzmocniona klasa izolacji, gdzie k = 0,4 W/(mK).

Czym się różni izoterma od chłodni?

Zadaniem izotermy jest izolacja termiczna, więc izoterma nie musi chłodzić. Często wystarczy, jeżeli produkt wewnątrz nie będzie chłodzony, ale jedynie zabezpieczony przed nagrzaniem. Za to chłodnia - jak sam nazwa wskazuje - chłodzić powinna. Zatem by izoterma mogła nie tylko izolować termicznie, ale również chłodzić, musi być wyposażona w agregat chłodniczy. W wielu przypadkach wyposażenie izotermy w agregat chłodniczy nie jest jednak konieczne. Oto przykład:

Rolnik lub ogrodnik przewożący o świcie (brak ostrego słońca) na krótkim odcinku owoce lub warzywa - zanim produkty zdążą się (ewentualnie) lekko nagrzać, zostają przewiezione do miejsca docelowego i rozładowane. Tutaj agregat chłodniczy nie jest niezbędny.

W niektórych przypadkach, kiedy wiadomo, że sama izoterma nie wystarczy i lekkie chłodzenie produktów jest konieczne, można rozważyć rozbudowę fabrycznej klimatyzacji. W wielu innych przypadkach, jak np. transportów leków, nie tylko jest niezbędny agregat chłodniczy, ale również funkcja grzania oraz rejestrator temperatury. Ten ostatni służy do kontroli parametrów dostawy - potwierdza, że przez cały czas transportu zachowana była optymalna temperatura.

  • Montaż zabudowy dokonywany jest bez naruszania konstrukcji auta.
  • Wnętrze komory bagażowej samochodu izolowane jest pianką poliuretanową o grubości 50- 70 mm.
  • Kubatura po zabudowie zmniejsz się o ok. 6 cm z każdej ściany.
  • Nadwozie jest wykonane z laminatu poliestrowo - szklanego z wykończeniem tzw "top coat" (żywica matowa barwiona na biało).
  • Samochód w standardzie posiada izolowaną podłogę, która jest wzmocniona sklejką o grubości 12 mm pokrytą żywiczną warstwą antypoślizgową w kolorze szarym. Zamiast warstwy żywicznej stosowana bywa blacha ryflowana.
  • Przegroda od strony kierowcy jest wyklejona materiałem .
  • Współczynnik przenikalności cieplnej zabudowy izotermicznej wykonanej według powyższej specyfikacji wynosi k=0,7 W/m2K.
  • Zabudowa posiada atest PZH.