- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTR platforma
- Czas odczytu: 3 minut(y)
Kontener zbudowany na platformie (niskim podwoziu) to wszechstronny i wygodny samochód dystrybucyjny. Próg załadunku jest tak nisko, jak w klasycznym furgonie. Pojemność jest podobna jak w kontenerach zabudowywanych na podwoziu.

Próg załadunku mieści się na wysokości zaledwie ok. 55 cm (próg załadunku w kontenerach zabudowanych na podwoziach jest ok. 40 cm wyżej). Dodatkowo wejście ułatwia rozkładany, szeroki i wygodny stopień. Dostęp możliwy jest zarówno przez drzwi tylne, jak również przez drzwi boczne, a niekiedy również przez drzwi kabinowe.
Przestrzeń ładunkową blaszanych furgonów często trudno w pełni wykorzystać. Ściany boczne są w nich pochylone, a ich powierzchnia zwykle nie jest zupełnie prosta. W kontenerze zbudowanym na platformie szeroko rozstawione, proste ściany pozwalają osiągnąć zdecydowanie większą kubaturę niż w furgonach. Kontener na platformie pozwala przewieźć 6 wysokich EP, podczas gdy przednionapędowy furgon pozwala przewieźć 4 lub maksymalnie 5 EP.
Niska podłoga = mnóstwo zalet
- Poprawiona aerodynamika: Zintegrowany z nadwoziem spojler dachowy obniża opór aerodynamiczny, co obniża zużycia paliwa i zmniejsza emisję CO2.
- Bezpieczeństwo i stabilność prowadzenia: Niski środek ciężkości zapewnia lepsze trzymanie się drogi i minimalizuje podatność pojazdu na boczne podmuchy wiatru. Obniżenie środka ciężkości zwiększa bezpieczeństwo i stabilność jazdy.
- Wygodny dostęp: Niższe wejście umożliwia łatwe wchodzenie i wychodzenie.
- Większa ładowność: Wykorzystanie lekkich ścian typu "plaster miodu" zmniejsza masę własną i zwiększa ładowność.
- Dodatkowa przestrzeń do przechowywania: Nad kabiną zyskujesz cenną przestrzeń do dowolnego wykorzystania. Może to być przestrzeń otwarta, która w górnej części wydłuża przestrzeń bagażową. Mogą to być zamykane schowki.
Drzwi wewnętrzne pomiędzy szoferką a zabudową
Suwane drzwi wewnętrzne to wygodny i najszybszy sposób na przejście z kabiny do części towarowej. Tego typu drzwi pozwalają przejść z kabiny do przestrzeni ładunkowej bez wychodzenia z samochodu - możesz np. pobrać paczkę, by szybciej i wygodniej dostarczyć ją odbiorcy. Suwane drzwi wewnętrzne posiadają możliwość blokady w pozycji otwartej; opcjonalnie mogą być zamykane na klucz.

Suwane drzwi możesz również wybrać na ścianie bocznej - zamiast tradycyjnych drzwi skrzydłowych. Posiadają zwykle szerokość 900 mm, co pozwala na boczny załadunek europalet. Główną zaletą drzwi suwanych bocznych jest brak wystawania poza obrys pojazdu, co pozwala na wygodny załadunek w wąskich przestrzeniach. Suwane drzwi boczne posiadają możliwość blokady w pozycji otwartej oraz zamek blokowany kluczem.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTR platforma
- Czas odczytu: 2 minut(y)
Zabudowa niskopodłogowa na platformie posiada pojemność typowej zabudowy kontenerowej oraz niski próg załadunku - jak w furgonie izotermicznym. Przeznaczona jest do przewozu towarów w kontrolowanej temperaturze m. in. w branży spożywczej, farmaceutycznej (transport leków) oraz cateringowej.
Próg załadunku mieści się na wysokości zaledwie 61 cm. To przeszło 30 cm niżej niż w klasycznych kontenerach zbudowanych na podwoziu. Dodatkowo wchodzenie ułatwia szeroki, wygodny stopień. Szeroko rozstawione, proste ściany pozwalają osiągnąć zdecydowanie większą kubaturę niż w izotermach wewnętrznych w tzw. "blaszakach".
Zalety izotermy niskopodłogowej
Łatwy załadunek i wyładunek – dzięki niskopodłogowej konstrukcji, wysokość podłogi jest znacznie obniżona, co ułatwia załadunek i rozładunek. Jest to szczególnie przydatne w transporcie, w którym towary są ładowane ręcznie, bez użycia wózków paletowych. Niska podłoga jest też nieoceniona w sytuacji, kiedy pracownik musi wchodzić do pojazdu kilka (naście, dziesiąt) razy dziennie.
Wysoka izolacja termiczna – konstrukcja z paneli warstwowych zapewnia bardzo dobrą izolację, co pozwala utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz pojazdu, niezależnie od warunków zewnętrznych.
Przestronność i funkcjonalność – izoterma zbudowana na platformie jest pojazdem bardziej przestronnym niż izoterma zabudowana wewnątrz furgonu. Regularny, prostopadłościenny kształt gwarantuje zdecydowanie większą kubaturę przy takiej samej zwrotności samochodu jak klasyczny furgon.
Wysoka stabilność - w odróżnieniu od kontenerów izotermicznych zbudowanych na klasycznym podwoziu, izoterma na platformie jest pojazdem o niskim środku ciężkości.
Estetyka i czystość - proste, regularne kształty ułatwiają utrzymanie w czystości. Jakość materiałów użytych do produkcji zabudowy potwierdza Świadectwo Jakości Zdrowotnej NIZP-PZH.
Tylna, wewnętrzna kabina sypialna
Opcjonalną, unikalną funkcjonalnością jest kabina sypialna zintegrowana z kabiną kierowcy, umiejscowiona w przedniej części zabudowy. Łóżko ma szerokość 70 cm, a jego długość to 202 cm. Pod łóżkiem znajdują się dwa duże schowki. Kabina sypialna wbudowana jest w izotermę, więc z zewnątrz jej obecność jest niezauważalna. Komfort termiczny zapewnia ogrzewanie postojowe o mocy 2 kW. Za zasilanie elektryczne na postoju odpowiada dodatkowy akumulator 12V.
W wersji z tylną kabiną sypialną możesz przewieźć do 5 EP - to o jedną EP więcej niż w klasycznym izotermicznym furgonie (bez kabiny sypialnej).

Oczywiście, to Ty decydujesz o wyborze: możesz wybrać większą przestrzeń załadunkową (wtedy zaraz za kabiną kierowcy zaczyna się część towarowa) albo wyższy komfort podróżowania i odpoczynku (wtedy w przedniej części zabudowy zamontujemy kabinę sypialną). Niezależnie od Twojego wyboru, nad kabiną kierowcy zamontujemy zintegrowany z nadwoziem spojler dachowy, w którym znajduje się nisza na agregat chłodniczy. Rozwiązanie to korzystnie wpływa na estetykę i aerodynamikę zabudowy.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTR platforma
- Czas odczytu: 3 minut(y)
Bywa, że konia trzeba przewieźć - ze stajni do stajni, na wystawę, na zawody, na szkolenie, na obóz, na targi... No a jak już wieźć konia, to w sposób bezpieczny, zgody z przepisami i komfortowy zarówno dla kierowcy jaki dla wierzchowca. I po to właśnie produkujemy koniowozy.

Budując koniowozy wykorzystujemy doświadczenie zdobyte przez lata na rynku polskim i zagranicznym. Nieoceniona przy projektowaniu zabudowy jest pasja zarówno zabudowcy, jak też wskazówki i opinie użytkowników. Zapewniamy bezpieczeństwo podróży, zgodność z wymogami nie tylko prawa drogowego, ale też praw zwierząt.
Koniowóz budowany jest na platformie Renault Master (niskiej ramie) i może służyć do transportu do dwóch koni oraz do pięciu osób. Często zamawiany jest rozmiar o długości do 6 m, ze względu na opłaty - na promach, mostach itp. samochody do 6 m zwykle mieszczą się w podstawowej opłacie. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie przekracza 3500 kg - można go prowadzić posiadając prawo jazdy kat. B.
Koniowróz - funkcja transportowa
Samochód do drogowego transportu koni przede wszystkim musi być bezpieczny dla kierowcy i zwierzęcia. Dlatego zabudowa oferuje m. in.:
- nadwozie chroniące przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi,
- antypoślizgową i wodoodporną podłogę, przegrody dzielące poszczególne zwierzęta,
- trap o nachyleniu do 20 stopni w stosunku do podłoża
- system monitorowania, pozwalający na stały podgląd konia przez kierowcę
Nasz koniowóz posiada świadectwo homologacji Transportowego Dozoru Technicznego.
Koniowóz - funkcja mobilnej stajni
Bezpieczna podróż, to jednak nie wszystko. By mówić o podobnym do stajennego dobrostanie konia, w samochodzie montujemy osprzęt zapewniający komfort i godność podróżowania:
- urządzenia umożliwiające karmienie, miejsce na paszę, zbiornik wody,
- system wentylacji oraz ewentualnego ogrzewania,
- specjalne oświetlenie zamontowane tak, by nie drażnić konia
- wydzielone miejsce na uprzęże, siodła i inne akcesoria
W koniowozach oferujemy duży wybór opcji, wnętrza i lakieru – wszystko po to, aby dostarczyć wyjątkowy autotransporter konny, zaprojektowany specjalnie dla Ciebie... i Twojego konia. Każdy koń jest inny... koniowozy również są niepowtarzalne.








