DECAR ul. Modlińska 154B, Warszawa | samochody dostawcze Renault | specjalistyczne zabudowy | sprzedaż i finansowanie zapytaj@RenaultDostawcze.pl
Renault Master międzynarodówka 12 EP
  pojemność od 8 do 12 EP :: komfortowa kabina sypialna - górna lub tylna :: winda załadowcza 750 kg
Renault Master międzynarodówka
  pojemność od 8 do 12 EP :: komfortowa kabina sypialna - górna lub tylna :: winda załadowcza 750 kg

Renault MASTER międzynarodówka - bus od 8 EP do 12 EP

Zabudowa międzynarodowa na bazie Renault Master to specjalistyczny samochód do przewożenia towarów z funkcjonalnością motelu. Lekka aluminiowa konstrukcja pozwala przewozić towary o wadze do ok. 1200 kg (w wersji do transportu 8 europalet). Towar może być ładowany z boku (odpinana plandeka lub burtofiranka), z góry (dach przesuwny) lub z tyłu (odpinana plandeka, rolowana plandeka, drzwi kontenerowe lub winda załadowcza).

Ile europalet może przewieźć "międzynarodówka"?

Renault Master z zabudową międzynarodową oferujemy najczęściej w jednej z poniższych konfiguracji:

  • 8 europalet o długości 4.20 m
  • 9 europalet o długości 4.50 m
  • 10 europalet o długości 4.84 m

Renault Master 10 EP

Wykorzystując dodatkowe przedłużenie ramion lusterek możemy zwiększyć pojemność bez zwiększania długości zabudowy. Europalety ułożone są wtedy w dwóch rzędach w poprzek osi pojazdu, co pozwala przewieźć nawet 12 EP przy długości zabudowy 4.84 m:

Renault Master 12 EP

Dla formalnej poprawności warto dodać, że powyższe schematy dotyczą europalet oznaczonych sygnaturą EUR1 (albo po prostu EUR) posiadających wymiary (długość x szerokość x wysokość): 1200 x 800 x 144 mm z zabudową z górną kabiną sypialną.

Powierzchnia ładunkowa a ładowność

Skoro międzynarodówką można przewieźć 10 czy nawet 12 europalet, to czy warto w ogóle rozważać zakup zabudowy na 8 europalet? Warto, bo obok pojemności w międzynarodówce drugi kluczowy parametr to ładowność. Ta zaś, jest tym większa im zabudowa jest lżejsza - a lżejsze zabudowy, to te 8-paletowe. Renault Master z lekką zabudową aluminiową na 8 palet pozwala osiągnąć ładowność ok. 1200 kg. Przy zabudowie 10-paletowej w uproszczeniu można przyjąć, że powierzchnia załadunku wzrasta o ok. 20%, ale ładowność maleje o prawie 10%. Wpływ na ładowność ma również osprzęt. Wszystko to, co podnosi komfort użytkowania zwykle obniża ładowność. Oto kilka przykładów:

  • kabina sypialna tylna (zamiast kabiny górnej) - ok. 70 kg
  • burtofirana jednostronna (przy długości 4.84 m) - ok. 25 kg
  • regulacja wysokości stelaża plandeki (20-30 cm) - ok. 35 kg
  • tylne drzwi kontenerowe - ok. 70 kg (dla wymiarów 2.2 x 2.2 m)
  • winda - ok. 180-200 kg (w zależności od typu)

Są też pewne możliwości, by ładowność poprawić stosując lżejsze warianty tradycyjnych rozwiązań:

  • podłoga aluminiowa (zamiast tradycyjnej sklejki 15 mm) - ok. 25 kg (dla zabudowy 10 EP)
  • odeskowanie aluminiowe (zamiast desek drewnianych) - ok. 15 kg (dla zabudowy 10 EP)

Wybierając zabudowę - pamiętaj: ośmiopaletowy Renault Master międzynarodówka z windą i tylną kabiną sypialną ma mniej więcej o połowę mniejszą ładowność niż Renault Master furgon L2H2, do którego mieszczą się cztery EP.

Międzynarodówka z windą

Winda załadowcza (Bär Cargolift, Dhollandia) ułatwia transport nie tylko standardowych europalet, ale także towarów o nietypowych kształtach, dużych rozmiarach lub dużej wadze. Daje to większą elastyczność w oferowanych usługach i gwarancję załadunku / rozładunku w dowolnym miejscu. Winda może być sterowana pilotem przewodowym lub bezprzewodowym, z panelu umieszczonego przy końcu skrzyni (prawa strona) lub poprzez przyciski zamontowane na platformie (sterowanie nożne). Nominalny udźwig windy w międzynarodówce wynosi zwykle 750 kg. Najczęściej winda jest przykryta plandeką, co ułatwia zastosowanie stelaża z regulacją wysokości. Przy zabudowach bez regulacji wysokości stelaża częściej jest wybierana aluminiowa górna klapa.

Winda umożliwia załadunek jedynie od tylnej strony pojazdu i pełni dwojaką funkcję: zarówno podnosi towar z poziomu podłoża do poziomu podłogi skrzyni, jak też stanowi ścianę (zamiast burty) z tyłu pojazdu, zabezpieczając towar przed ewentualnym przemieszczeniem. Jeżeli jednak zamówisz międzynarodówkę bez windy, masz następujące możliwości dostępu do skrzyni:

  • PLANDEKA ODPINANA - z boku i z tyłu. Plandekę po odpięciu należy zarzucić na dach deską - zastawą boczną.
  • BURTOFIRANA - z boku. Uła­twia zała­du­nek i rozładu­nek boczny. Zwykle wystarczy Ci jedna burtofirana, ale należy zdecydować, z której strony pojazdu ją zamontować. Jeżeli jednak masz burtofiranę prawostronną, a potrzebujesz załadować towar z lewej strony – wystarczy odwrócić samochód.
  • ROLOWANA PLANDEKA - z tyłu. To element o podobnej funkcjonalności jak burtofirana, ale stosowany z tyłu skrzyni. W odróżnieniu od burtofirany, plandeka nie jest zwijana do boku, tylko jest rolowana do góry.
  • DRZWI KONTENEROWE - z tyłu. Jeżeli zajmujesz się lokalną dystrybucją i często musisz coś załadować / rozładować, rozważ zamówienie drzwi kontenerowych. Rozważ uważnie: to wielkie ułatwienie, bo nie trzeba zarzucać plandeki na dach, ale zabudowa staje się cięższa o kilkadziesiąt kg.
  • ODSUWANY DACH - z góry. Główny powód, dla którego warto zamówić odsuwany dach to konieczność załadunku / rozładunku od góry.

Kabina sypialna górna lub tylna

Kabina sypialna bezpośrednio odpowiada za jakość odpoczynku kierowcy międzynarodówki. Wysokość kabiny górnej [pot. kurnik, gołębnik, topsleeper] bezpośrednio związana jest z wysokością zabudowy. Kabiny te produkowane są bowiem w kilku rozmiarach, by równać się z dachem zabudów niskich (np. 2.0 m) jak też wyższych (np. 2.35 m). Jeżeli zabudowa jest wyraźnie wyższa od kabiny sypialnej, to jej aerodynamikę można poprawić montując spojler. Jeżeli zaś ktoś jeździ do Francji i chce zaoszczędzić na opłatach, musi się liczyć z tym, że w kabinie będzie nieco niższy sufit...

Tylna kabina sypialna [pot. backsleeper] z racji bezpośredniego połączenia z przestrzenią kabiny kierowcy daje całkiem sporo przestrzeni, co umożliwia np. wygodne siedzenie na leżance przy rozkładanym stoliku. Istnieją również kabiny sypialne, które łączą w sobie cech kabiny tylnej i górnej. Posiadają one zwykle dwa łóżka (jedno tylne, drugi górne) lub jedno łóżko i część bagażową w górnej części. Przykładem tego typu rozwiązań jest kabina Moto Wektor TwinCab lub Pony Space Master.

kabina sypialna górna CARPOL

Komfort użytkowania jednoznacznie przemawia za umieszczeniem kabiny sypialnej za kabiną podwozia. Dodatkowo zyskuje się na wyglądzie i aerodynamice. Warto jednak pamiętać, że zabudowa  - w porównaniu z zastosowanie kabiny górnej - musi być o ok. 40 cm krótsza lub po prostu przesunięta. 

górna i tylna kabina sypialna

Niezależnie od typu, kabiny sypialne wykonywane są z laminatu poliestrowo-szklanego pokrytego powłoką lakierniczą. Dzięki temu są lekkie i można im nadać aerodynamiczne, miły dla oka kształt. Dobrą izolację termiczną zapewnia pianka poliuretanowa. Wnętrze jest zwykle posiada welurową tapicerkę w kolorach i wzorach mających zapewnić relaks i ukojenie. Przyciemnione okna dają poczucie prywatności i chronią wnętrze kabiny przed nadmiernym nagrzewaniem. Odpowiednią temperaturę gwarantuje ogrzewanie postojowe: Autoterm, Eberspaecher, lub Webasto - zwykle o mocy 2 kW, zasilane z dodatkowego akumulatora.  W kabinie najczęściej znajdziesz również oświetlenie LED, gniazdka 12V i 2 x 5V (USB), schowki, półki, siatki i haczyki do mocowania bagażu.

W naszych zabudowach stosujemy kabiny wszystkich wiodących dostawców, np.  Carpol, Lamax, Lamico, Moto Wektor, Pony, Spojkar (Spojtrak), Wejkama (Heavy Truck).

Zawieszenie pneumatyczne

Resory pneumatyczne [pot. miechy, poduchy] pozwalają na maksymalizowanie nośności pojazdu dzięki możliwości użycia zmiennego ciśnienia powietrza. Zwykle tzw. "międzynarodówki" nie wożą lekkich rzeczy... a wtedy mogą się pojawić problemy ze sterownością i boczne kołysanie. Problemom tym zapobiegają resory pneumatyczne, stanowiące uzupełnienie fabrycznego systemu zawieszenia pojazdu. Montowane są pomiędzy ramą a tylną osią pojazdu - obok odbojnika, przy fabrycznym resorze. Zwykle pojazd od razu wyposażony jest w kompresor, pozwalający kierowcy regulować ciśnienie bez wychodzenia z kabiny. W Renault Master sterowanie wraz z manometrem zamontowane jest przy fotelu kierowcy lub jako bezprzewodowy sterownik Bluetooth. 

Plandeka

Plandeka to tkanina powlekana - wodoodporna i odporna na działanie promieni UV. Chroni przewożony towar przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, zanieczyszczeniami czy uszkodzeniami mechanicznymi. Najczęściej wybierana jest w kolorze srebrnym lub szarym, chociaż możliwości są bardzo duże: 

kolory plandeki

Istnieje również możliwość wykonania plandeki reklamowej. Największe zalety reklamy na plandece samochodu to niski koszt i mobilność. Jedyny koszt, jaki musisz ponieść to koszt wykonania plandeki z reklamą (projekt + produkcja). Reklama mobilna dociera do różnych lokalizacji wraz z przemieszczającym się samochodem. Zatem zasięg jej oddziaływania jest szeroki, a jako reklama w ruchu łatwiej wpada w oko niż reklama np. na przydrożnym banerze.

Renault Business Solutions

Modlińska 154B

DECAR

PROMOCYJNY KREDYT i LEASING

Szybkie i proste procedury, minimum formalności - finansowanie Renault:

mobilize financial services

PROMOCYJNY KREDYT i LEASING

Szybkie i proste procedury, minimum formalności - finansowanie Renault:

DECAR - sprzedaż - finansowanie

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Szukasz samochodu dostawczego?
Powiedz, czego potrzebujesz!

+48 22 519 89 05
zapytaj@RenaultDostawcze.pl

handlowiec

MATEUSZ HOMA
handlowiec