Kontener to zabudowa do przewozów wielkogabarytowych. Jego atuty to prostokątna, idealnie płaska podłoga (bez wystających nadkoli) oraz wysokie, płaskie ściany boczne. Tego typu konstrukcja umożliwia transport towarów lub przedmiotów w zamkniętej, prostopadłościennej przestrzeni ładunkowej. Kontener to doskonała propozycja dla firm przeprowadzkowych, producentów i dostawców mebli, dostawców pieczywa, owoców i warzyw oraz kurierów przewożących przesyłki o sporych rozmiarach. Zabudowa kontenerowa sprawdza się zarówno w transporcie towarów na paletach, jak też towarów przewożonych luzem.
Z czego mogą być wykonane ściany kontenera?
W zależności od sposobu użytkowania oraz preferencji naszych klientów, oferujemy 4 rodzaje ścian w zabudowach kontenerowych:
PANEL POLYPANO
Panel PolyPano to 3-warstwowy poliestrowy, laminowany panel izolowany. Zapewnia doskonałą izolacją termiczną oraz estetyczną, łatwą od utrzymania w czystości konstrukcję. Panel z zewnątrz poszyty jest laminatem poliestrowym. Rdzeń stanowi pianka izolacyjna z poliuretanu (PU), polistyrenu ekspandowanego (EPS) lub polistyrenu ekstrudowanego (XPS).
PANEL "PLASTER MIODU" HONEYCOMB CORE
Pszczoły dla ochrony swego świata wykorzystują niezniszczalne konstrukcje o cienkich sześciobocznych ścianach z pustymi komorami. Podobną budowę ma panel, którego ściany w przekroju przypominają plaster miodu. Tego typu lekkie wypełnienie zapewnia niską wagę zabudowy, co zwiększa ładowność pojazdu po zabudowie. Panel z zewnątrz pokryty jest laminatem.
Panel POLYPANO oraz PLASTER MIODU to dwie najlżejsze konstrukcje ścian, które zapewniają najniższą masę zabudowy.
PANEL KLEMBAU - ZABUDOWA ALUMINIOWA
Każda ściana to usztywniona płyta o konstrukcji: blacha lub laminat jako poszycie zewnętrzne + profilowane słupki aluminiowe, które stanowią konstrukcję nośną. Słupki z modułami blachy (lub laminatu), łączy się za pomocą nitowania i klejenia. Nity wiążące słupki z pasami blach widoczne są od wewnątrz - ściana zewnętrzna jest gładka. Panel KLEMBAU ciągle cieszy się niesłabnącą sympatią klientów ze względu na dużą wytrzymałość i sztywność konstrukcji. Jest wybierany zwłaszcza przez tych, którzy potrzebując mocować towar za pomocą linek do ścian bocznych. Ładowność tego typu kontenera jest niewiele niższa niż kontenera z plastra miodu.
PANEL PLYWOOD
Plywood (ang.) to po prostu sklejka - płyta warstwowa, klejona. W zabudowach kontenerowych panel plywood gwarantuje wysoką wytrzymałość, ponieważ posiada wyrównane właściwości mechaniczne wzdłuż i w poprzek arkusza. Poszycie wewnętrzne i zewnętrzne ścian wykonane jest z laminatu. Panel PLYWOOD jest propozycją niezwykle wytrzymałą, ale też zauważalnie cięższą niż inne panele.
Renault Master kontener
- Rama pośrednia z wiązaniem spodu wykonana z profili stalowych o podwyższonej wytrzymałości, poddana granulacji cząstkowej a następnie cynkowana
- Zewnętrzne ściany kontenera nie posiadają elementów złącznych: nitów, śrub
- Drzwi tylne dwuskrzydłowe o kącie otwarcia 270, wyposażone w osprzęt (zamknięcie wewnętrzne kasetowe przypadające na prawe skrzydło, lewe skrzydło - rygiel, 2 zawiasy na każde skrzydło) wykonane ze stali kwasoodpornej zamykane na klucz (zamknięcia celne z możliwością założenia plomby)
- Obramowanie nadwozia z profili aluminiowych, anodowanych
- Ilość punktów świetlnych w nadwoziu uzależniona od długości wewnętrznej nadwozia
- Rama drzwi tylnych wykonana ze stali kwasoodpornej
- Podłoga wyłożona sklejką wodoodporną, antypoślizgową o grubości 15 mm
- Nadkola z tworzywa sztucznego z fartuchami przeciwbłotnymi montowanymi nad kołami tylnej osi
- Światła obrysowe montowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Ruchu Drogowego
- Drabinka wejściowa wysuwana przy drzwiach tylnych
- Wewnątrz listwa naścienna do mocowania ładunków (1 rząd) Odbojniki gumowe na framudze drzwi tylnych
Kontener według indywidualnych potrzeb
Kontenery samochodowe to zabudowy niezwykle uniwersalne. Jednak paleta rozwiązań oraz doposażeń daje możliwość personalizacji pojazdu po indywidualne potrzeby. Oto najczęściej wybierane opcje:
- kabina sypialna i ogrzewanie postojowe. Sypialnia umożliwia odpoczynek nocny w długiej, międzynarodowej trasie lub w czasie oczekiwania na załadunek/rozładunek.
- firana boczna (tzw. firanokontener) przydatna przy załadunku/rozładunku z boku długich przedmiotów.
- tylne schody pantografowe. Standardem zabudów kontenerowych jest wysuwany stopień tylny. Jeżeli jednak istnieje konieczność ręcznego załadunku stosunkowo ciężkiego i dużego towaru (np. meble), wtedy konieczna jest szersza i wielostopniowa konstrukcja.
- wysokość rampowa. Niekiedy wymogiem jest taka konstrukcja kontenera, by jego podłoga była na tej samej wysokości jak podłoga kontenerów typowo ciężarowych - to właśnie do nich najczęściej dostosowywane są stanowiska załadowcze i rozładowcze na rampie. Wysokość podłogi modyfikujemy dobierając odpowiednią wysokość ramy pośredniej.
Kontener z windą Bär lub Dhollandia
Stosujemy wyłącznie windy najwyższej jakości i o najlepszych parametrach użytkowych. Takie windy są solidne, wytrzymałe i gwarantują bezpieczną pracę. Najczęściej kontenery wyposażone są w windy firmy Bär lub Dhollandia. Typowym problemem kontenerów z windą w pojazdach o dmc 3.5 t jest ich stosunkowo niska ładowność. Odpowiedzią na ten problem jest lekka winda kolumnowa, która przy 8-paletowym lekkim kontenerze (np. plaster miodu) pozwala osiągnąć blisko tonę ładowności.