- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER podwozie
- Czas odczytu: 5 minut(y)
Jeżeli Renault Master kontener wyposażony jest w windę, to samochód zyskuje możliwość załadunku i rozładunku nawet ciężkich i dużych towarów. Inwestycja w kontener z windą poprawia wydajność, bezpieczeństwo i elastyczność transportu. Ale poza funkcjonalnością winda zmienia wszystko: masę własną, ładowność, maksymalny rozmiar kontenera i... cenę...
Korzyści z montażu windy do kontenera
Dzięki windzie Renault Master kontener staje się bardziej efektywnym narzędziem pracy. Patrząc z perspektyw szefa firmy - może więcej zarobić, niż samochód bez windy. Patrząc z perspektywy użytkownika pojazdu (kierowcy) - obsługuje się go wygodniej niż samochód z ręcznym załadunkiem. Oto główne zalety doposażenia kontenera w windę:
- Zwiększenie efektywności pracy: dzięki windzie załadunek i rozładunek towarów staje się szybszy i bardziej efektywny. Winda umożliwia łatwe przemieszczanie ciężkich przedmiotów, co znacznie skraca czas potrzebny na załadunek i rozładunek, a także pozwala na lepsze zorganizowanie pracy. Dzięki windzie proces transportu staje się bardziej efektywny i mniej czasochłonny.
- Bezpieczeństwo pracy: Winda w Renault Master kontener zmniejsza ryzyko kontuzji i urazów związanych z ręcznym przenoszeniem ciężkich przedmiotów. Używanie windy pozwala uniknąć przeciążeń, upadków czy kontuzji związanych z nieprawidłowym dźwiganiem, co jest szczególnie ważne w branżach, gdzie transportuje się duże i ciężkie towary.
- Transport cięższych ładunków: Winda umożliwia przewożenie cięższych przedmiotów, które nie zawsze można załadować i rozładować ręcznie. Dzięki temu kontener z windą może przewozić towary, które wymagają większej siły fizycznej, bez potrzeby angażowania większej liczby osób do pracy. To poszerza zakres usług transportowych - jeden samochód i jeden człowiek gwarantuje załadunek i rozładunek nawet ciężkiego towaru w dowolnym miejscu.
Decydując się na windę pamiętaj, że...
Winda oprócz korzyści niesie ze sobą również pewne ograniczenia. Przede wszystkim, winda zmniejsza nieco dopuszczalną ładowność. To dlatego, że winda - w zależności od typu - posiada masę w granicach 180-200 kg. Również maksymalna długość kontenera z windą musi być nieco krótsza, niż długość kontenera bez windy. Powodem jest większy nacisk na tylną oś. W praktyce oznacza to, że na bazie podwozia Renault Master L3 FWD można zbudować kontener z windą o długości 4.5 m (pojemność 9 EP). W indywidualnych przypadkach (zwiększenie rozstawu osi) i przy tylnym napędzie możliwe jest zbudowanie kontenerów nieco dłuższych. Niemniej dłuższych kontener znów zwiększa masę własną... warto zatem uznać pojemność 8-9 EP jest najbardziej optymalną dla kontenera z widną.
Kontener z windą Bär lub Dhollandia
Wybór producenta windy zależy głównie od specyfiki Twoich potrzeb i upodobań. Zarówno BAR, jak i DHOLLANDIA oferują wysokiej jakości windy do samochodów dostawczych, ale każda z nich ma swoje unikalne cechy. Obaj producenci oferują dobry stosunek jakości do ceny. Są to solidne konstrukcje, co przekłada się na długowieczność i odporność na intensywną eksploatację.
Platforma windy ma zwykle szerokość równą zewnętrznej szerokości kontenera i wysokość 1600 mm. Na życzenie, możliwe są również inne wymiary. Ponad platformą windy znajduje się zwykle uchylna klapa. Ze względu na typ platformy rozróżniamy windy:
- całościowe: taka platforma stosowana jest wtedy, kiedy regularnie przewożone są duże towary.
- połówkowe: platformę tę wybierają ci, którzy przewożą towary ciężkie, ale niezbyt duże. Taka platforma wymaga jednak zastosowania pełnych drzwi zamiast klapy.
- połówkowe - rozkładane: to typ najbardziej uniwersalny. Przy złożeniu umożliwia szybki dostęp do kontenera poprzez jedno skrzydło drzwi. Po rozłożeniu jest tak samo funkcjonalna jak winda całościowa.
W zależności od producenta i typu windy sterowanie platformą możliwe jest ręcznie (pilot przewodowy lub bezprzewodowy, panel sterujący za tylną osią z prawej strony samochodu) lub nożnie (guziki w platformie).
Samochody dostawcze z windą wydajemy po badaniu UDT dopuszczającym je do użytkowania.
Główni dostawcy kontenerów z windą: CARPOL, DPR, GRUAU, MOTOWEKTOR, MRAUTO.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER podwozie
- Czas odczytu: 5 minut(y)
Zabudowa izotermiczna lub chłodnicza gwarantuje stabilną temperaturę wewnątrz kontenera niezależnie od pory roku i warunków zewnętrznych. Przeznaczona jest do przewozu towarów w kontrolowanej temperaturze m. in. w branży spożywczej, farmaceutycznej oraz cateringowej.
Czym się różni izoterma od chłodni?
Zadaniem izotermy jest przewóz towarów w stałej temperaturze - tej, w której zachowują one swoje pierwotne właściwości. Izoterma nie musi chłodzić. Wystarczy, że izoluje towar od temperatury zewnętrznej. Dlatego kontener izotermiczny przeznaczony jest do transportu na krótkich i średnich dystansach towarów umiarkowanie wrażliwych na zmianę temperatury. Dodatkową zaletą kontenera izotermicznego jest ochrona towaru przed wpływem innych czynników zewnętrznych jak np. kurz czy wilgoć.
Zabudowa izotermiczna sprawdzi się w transporcie artykułów spożywczych, chemicznych, farmaceutycznych czy przemysłowych.
W ścianie czołowej zalecamy wzmocnienie konstrukcyjne, dzięki któremu można na niej zamontować agregat chłodniczy. W ten sposób izotermę można przekształcić w chłodnię.
Kontener chłodniczy posiada agregat chłodniczy, który zapewnia transport towarów w stałej, określonej temperaturze. Najczęściej sprzedajemy chłodnie wykorzystywane do transportu towarów świeżych, niemrożonych, jak np. produkty garmażeryjne, wyroby cukiernicze, wędliny, owoce i warzywa. Stałej temperatury wymaga transport leków. Dlatego tego typu chłodnie często posiadają rejestrator temperatury, potwierdzający transport od momentu załadunku do rozładunku w ściśle określonej temperaturze.
Konstrukcja ścian i agregat chłodniczy
Grubość ścian kontenera ściśle powiązana jest z klasą izolacji i wymaganą temperaturą wewnętrzną. Im mniejszy jest współczynnik przenikania ciepła tym izolacyjność zabudowy jest większa. Bywa, że w jednej chłodni trzeba przewieźć towary w różnych temperaturach. W tym przypadku przestrzeń chłodni dzielimy na dwie komory. Ściana (przegroda) pomiędzy nimi może być stała lub przestawna. Specjalny system wentylatorów kontroluje przepływ chłodnego powietrza z komory o niższej temperaturze do komory z wyższą temperaturą.
Agregat chłodniczy dobierany jest zarówno względem wymaganej temperatury, jak też względem charakteru użytkowania. Wydajniejsze agregaty wymagane są do lokalnej dystrybucji, gdzie następuje częsta wymiana ciepłego powietrza z chłodnym powietrzem wewnątrz. Agregat chłodniczy może mieć pojedyncze zasilanie (od silnika samochodu) lub podwójne, zwane też zasilaniem postojowym (elektryczne, z sieci 230V).
Zalety izotermy / chłodni kontenerowej
Największą zaletą kontenerów izotermicznych budowanych na podwoziu jest płaska podłoga (bez nadkoli) oraz duża powierzchnia podłogi i duża kubatura. O ile w izotermie wewnętrznej na furgonie L3H2 można zmieścić tylko 4 EP, to w kontenerze na na podwoziu L3 można zmieścić aż 8 EP.
Wysokość rampowa i podpory stabilizujące
Doki przeładunkowe większości magazynów uwzględniają manewrowanie samochodami ciężarowymi i TIRami. Różnica wysokości między rampą przeładunkową a zewnętrznym podłożem wynosi zwykle ok. 120 cm. Jeżeli wysokość rampy jest stała i dostosowana do TIRów, wówczas podłoga samochodu dostawczego znajduje się zauważalnie niżej progu rampy. Jeżeli rampa nie ma możliwości regulacji wysokości (np. za pomocą mostków przeładunkowych) wówczas podczas przeładunku wózek paletowy nie może wjeżdżać, a także wyjeżdżać z samochodu dostawczego. Ograniczenie to możemy zlikwidować poprzez modyfikację konstrukcji podpodłogowej i zastosowanie podwyższonej ramy pośredniej. Dodatkowo w tylnej części pojazdu montujemy podpory stabilizujące. Zapobiegają one drobnym wahaniom poziomu podłogi w momencie przechodzenia operatora z samochodu do magazynu i z powrotem. Podpory stabilizujące są szczególnie przydatne w początkowej fazie rozładunku, kiedy samochód jest w pełni obciążony, a ugięty resor nieco obniża podłogę samochodu. Podobna sytuacja ma miejsce podczas załadunku, kiedy z czasem podłoga samochodu nieco obniża się.
Powyższe rozwiązanie możliwe jest do zastosowania w dostawczym Renault Master przy każdej zabudowie na podwoziu: izotermie, chłodni, kontenerze, skrzyni.
Kontener izotermiczny może mieć kabinę sypialną górną lub tylną, co gwarantuje możliwość odpoczynku dla kierowcy w każdym miejscu i czasie.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER podwozie
- Czas odczytu: 1 min
Uniwersalna, niewielka wywrotka na bazie Renault Master doskonale sprawdza się w pracach budowlanych, remontowych i porządkowych. Szczególnie doceniana jest w centrach miast, gdzie obowiązują ograniczenia wjazdu samochodów o dmc przekraczającej 3.5 t. Oferujemy zarówno fabryczne wywrotki, jak też wywrotki z zabudowami Polskich dostawców.
Renault Master wywrotka to samochód z przechylaną do tyłu lub na bok skrzyniową ładunkową, co umożliwia samoczynny rozładunek materiałów takich jak piasek, żwir, ziemia czy gruz. Pojazd występuje w wersji 3-osobowej (pojedyncza kabina) lub 7-osobowej (podwójna kabina), dzięki czemu jest uniwersalnym samochodem brygadowo-transportowym. Możliwe jest również wyposażenie go w montowany pomiędzy kabiną a skrzynią hydrauliczny żuraw załadunkowy. Niski koszt eksploatacji, zwrotność oraz praktyczne dmc 3.5 t powodują, że jest to doskonała propozycja dla samorządów lokalnych (np. gospodarka odpadami, porządkowanie zieleni, utrzymanie dróg) oraz przedsiębiorców (np. budownictwo, brukarstwo).
Przykładowa zabudowa:
- rama pośrednia z wiązaniem spodu wykonana z profili stalowych o podwyższonej wytrzymałości, poddana granulacji cząstkowej a następnie cynkowana
- burty aluminiowe anodowane o wysokości 400 mm lub stalowe, cynkowane o wysokości 500-600 mm
- układ hydrauliczny napędzany agregatem elektrohydraulicznym, sterowanie z kabiny kierowcy
- podłoga wyłożona blachą stalową 3 mm
- nadkola z tworzywa sztucznego z fartuchami przeciwbłotnymi montowanymi nad kołami tylnej osi
- kąt wywrotu ok. 45 stopni, wywrot 3-stronny
- odbojniki gumowe
Wybrane opcje:
- stelaż z plandeką do wysokości kabiny
- plandeka zwijana na burcie przedniej
- samozamykacz burty tylnej
- skrzynka narzędziowa plastikowa
- uchwyt na łopatę i miotłę
- HDS - hydrauliczny dźwig samochodowy
- sterowanie pilotem na przewodzie spiralnym 2m z kabiny
- osiatkowanie zabezpieczające lampy tylne
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER podwozie
- Czas odczytu: 5 minut(y)
Kontener to zabudowa do przewozów wielkogabarytowych. Jego atuty to prostokątna, idealnie płaska podłoga (bez wystających nadkoli) oraz wysokie, płaskie ściany boczne. Tego typu konstrukcja umożliwia transport towarów lub przedmiotów w zamkniętej, prostopadłościennej przestrzeni ładunkowej. Kontener to doskonała propozycja dla firm przeprowadzkowych, producentów i dostawców mebli, dostawców pieczywa, owoców i warzyw oraz kurierów przewożących przesyłki o sporych rozmiarach. Zabudowa kontenerowa sprawdza się zarówno w transporcie towarów na paletach, jak też towarów przewożonych luzem.
Z czego mogą być wykonane ściany kontenera?
W zależności od sposobu użytkowania oraz preferencji naszych klientów, oferujemy 4 rodzaje ścian w zabudowach kontenerowych:
PANEL POLYPANO
Panel PolyPano to 3-warstwowy poliestrowy, laminowany panel izolowany. Zapewnia doskonałą izolacją termiczną oraz estetyczną, łatwą od utrzymania w czystości konstrukcję. Panel z zewnątrz poszyty jest laminatem poliestrowym. Rdzeń stanowi pianka izolacyjna z poliuretanu (PU), polistyrenu ekspandowanego (EPS) lub polistyrenu ekstrudowanego (XPS).
PANEL "PLASTER MIODU" HONEYCOMB CORE
Pszczoły dla ochrony swego świata wykorzystują niezniszczalne konstrukcje o cienkich sześciobocznych ścianach z pustymi komorami. Podobną budowę ma panel, którego ściany w przekroju przypominają plaster miodu. Tego typu lekkie wypełnienie zapewnia niską wagę zabudowy, co zwiększa ładowność pojazdu po zabudowie. Panel z zewnątrz pokryty jest laminatem.
Panel POLYPANO oraz PLASTER MIODU to dwie najlżejsze konstrukcje ścian, które zapewniają najniższą masę zabudowy.
PANEL KLEMBAU - ZABUDOWA ALUMINIOWA
Każda ściana to usztywniona płyta o konstrukcji: blacha lub laminat jako poszycie zewnętrzne + profilowane słupki aluminiowe, które stanowią konstrukcję nośną. Słupki z modułami blachy (lub laminatu), łączy się za pomocą nitowania i klejenia. Nity wiążące słupki z pasami blach widoczne są od wewnątrz - ściana zewnętrzna jest gładka. Panel KLEMBAU ciągle cieszy się niesłabnącą sympatią klientów ze względu na dużą wytrzymałość i sztywność konstrukcji. Jest wybierany zwłaszcza przez tych, którzy potrzebując mocować towar za pomocą linek do ścian bocznych. Ładowność tego typu kontenera jest niewiele niższa niż kontenera z plastra miodu.
PANEL PLYWOOD
Plywood (ang.) to po prostu sklejka - płyta warstwowa, klejona. W zabudowach kontenerowych panel plywood gwarantuje wysoką wytrzymałość, ponieważ posiada wyrównane właściwości mechaniczne wzdłuż i w poprzek arkusza. Poszycie wewnętrzne i zewnętrzne ścian wykonane jest z laminatu. Panel PLYWOOD jest propozycją niezwykle wytrzymałą, ale też zauważalnie cięższą niż inne panele.
Renault Master kontener
- Rama pośrednia z wiązaniem spodu wykonana z profili stalowych o podwyższonej wytrzymałości, poddana granulacji cząstkowej a następnie cynkowana
- Zewnętrzne ściany kontenera nie posiadają elementów złącznych: nitów, śrub
- Drzwi tylne dwuskrzydłowe o kącie otwarcia 270, wyposażone w osprzęt (zamknięcie wewnętrzne kasetowe przypadające na prawe skrzydło, lewe skrzydło - rygiel, 2 zawiasy na każde skrzydło) wykonane ze stali kwasoodpornej zamykane na klucz (zamknięcia celne z możliwością założenia plomby)
- Obramowanie nadwozia z profili aluminiowych, anodowanych
- Ilość punktów świetlnych w nadwoziu uzależniona od długości wewnętrznej nadwozia
- Rama drzwi tylnych wykonana ze stali kwasoodpornej
- Podłoga wyłożona sklejką wodoodporną, antypoślizgową o grubości 15 mm
- Nadkola z tworzywa sztucznego z fartuchami przeciwbłotnymi montowanymi nad kołami tylnej osi
- Światła obrysowe montowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Ruchu Drogowego
- Drabinka wejściowa wysuwana przy drzwiach tylnych
- Wewnątrz listwa naścienna do mocowania ładunków (1 rząd) Odbojniki gumowe na framudze drzwi tylnych
Kontener według indywidualnych potrzeb
Kontenery samochodowe to zabudowy niezwykle uniwersalne. Jednak paleta rozwiązań oraz doposażeń daje możliwość personalizacji pojazdu po indywidualne potrzeby. Oto najczęściej wybierane opcje:
- kabina sypialna i ogrzewanie postojowe. Sypialnia umożliwia odpoczynek nocny w długiej, międzynarodowej trasie lub w czasie oczekiwania na załadunek/rozładunek.
- firana boczna (tzw. firanokontener) przydatna przy załadunku/rozładunku z boku długich przedmiotów.
- tylne schody pantografowe. Standardem zabudów kontenerowych jest wysuwany stopień tylny. Jeżeli jednak istnieje konieczność ręcznego załadunku stosunkowo ciężkiego i dużego towaru (np. meble), wtedy konieczna jest szersza i wielostopniowa konstrukcja.
- wysokość rampowa. Niekiedy wymogiem jest taka konstrukcja kontenera, by jego podłoga była na tej samej wysokości jak podłoga kontenerów typowo ciężarowych - to właśnie do nich najczęściej dostosowywane są stanowiska załadowcze i rozładowcze na rampie. Wysokość podłogi modyfikujemy dobierając odpowiednią wysokość ramy pośredniej.
Kontener z windą Bär lub Dhollandia
Stosujemy wyłącznie windy najwyższej jakości i o najlepszych parametrach użytkowych. Takie windy są solidne, wytrzymałe i gwarantują bezpieczną pracę. Najczęściej kontenery wyposażone są w windy firmy Bär lub Dhollandia. Typowym problemem kontenerów z windą w pojazdach o dmc 3.5 t jest ich stosunkowo niska ładowność. Odpowiedzią na ten problem jest lekka winda kolumnowa, która przy 8-paletowym lekkim kontenerze (np. plaster miodu) pozwala osiągnąć blisko tonę ładowności.
Główni dostawcy kontenerów: CARPOL, DPR, GRUAU, MOTOWEKTOR, MRAUTO, SCHNEIDER-ALUTEAM.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER podwozie
- Czas odczytu: 2 minut(y)
Master z zabudową skrzyniową to pojazd przystosowany do przewozu materiałów pakowanych (worki, palety, pudła, itp.) oraz okazjonalnie materiałów luzem. Mastery skrzyniowe można podzielić na pojazdy:
- z pojedynczą lub podwójną kabiną,
- ze skrzynią otwartą lub skrzynią przykrytą plandeką,
- z burtami dzielonymi lub niedzielonymi, jak również... bez burt
PLATFORMA Zabudowa skrzyniowa posiada podłogę na wysokości ok. jednego metra - to optymalna wysokość z punktu widzenia przenoszenia ładunku bez schylania się. Podłoga pokryta jest powłoką antypoślizgową, wodoodporną. Na jej obrzeżach znajdują się uchwyty do mocowania ładunku - zwykle umiejscowione co ok. 50 cm. Zarówno sama podłoga jak i uchywyty na indywidualne życzenie mogą być wykonane w podwyższonej klasie wytrzymałości.
BURTY Najczęściej posiadają wysokość 400 mm i są wykonane ze stopu anodowanego aluminium, co eliminuje problem korozji i zapewnia niską masę. Mogą być opuszczane i dzielone... ale może ich też nie być. W tylnej burcie wbudowany jest stopień (dostępny po pouszczeniu burty). W burtach można zamocować plandekę lub pasy transportowe.
PLANDEKA Jeżeli przewożony towar jest wrażliwy na warunki atmosferyczne - konieczna jest plandeka. Jeżeli towar często jest ładowany z boku, warto wybrać burtofiranę.