Master z zabudową skrzyniową to pojazd przystosowany do przewozu materiałów pakowanych (worki, palety, pudła, itp.) oraz okazjonalnie materiałów luzem. Mastery skrzyniowe można podzielić na pojazdy:
- z pojedynczą lub podwójną kabiną,
- ze skrzynią otwartą lub skrzynią przykrytą plandeką,
- z burtami dzielonymi lub niedzielonymi, jak również... bez burt
PLATFORMA Zabudowa skrzyniowa posiada podłogę na wysokości ok. jednego metra - to optymalna wysokość z punktu widzenia przenoszenia ładunku bez schylania się. Podłoga pokryta jest powłoką antypoślizgową, wodoodporną. Na jej obrzeżach znajdują się uchwyty do mocowania ładunku - zwykle umiejscowione co ok. 50 cm. Zarówno sama podłoga jak i uchywyty na indywidualne życzenie mogą być wykonane w podwyższonej klasie wytrzymałości.
BURTY Najczęściej posiadają wysokość 400 mm i są wykonane ze stopu anodowanego aluminium, co eliminuje problem korozji i zapewnia niską masę. Mogą być opuszczane i dzielone... ale może ich też nie być. W tylnej burcie wbudowany jest stopień (dostępny po pouszczeniu burty). W burtach można zamocować plandekę lub pasy transportowe.
PLANDEKA Jeżeli przewożony towar jest wrażliwy na warunki atmosferyczne - konieczna jest plandeka. Jeżeli towar często jest ładowany z boku, warto wybrać burtofiranę.