- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER podwozie
- Czas odczytu: 2 minut(y)
Zabudowa izotermiczna lub chłodnicza gwarantuje stabilną temperaturę wewnątrz kontenera niezależnie od pory roku i warunków zewnętrznych. Przeznaczona jest do przewozu towarów w kontrolowanej temperaturze m. in. w branży spożywczej, farmaceutycznej oraz cateringowej.
Czym się różni izoterma od chłodni?
Zadaniem izotermy jest przewóz towarów w stałej temperaturze - tej, w której zachowują one swoje pierwotne właściwości. Izoterma nie musi chłodzić. Wystarczy, że izoluje towar od temperatury zewnętrznej. Dlatego kontener izotermiczny przeznaczony jest do transportu na krótkich i średnich dystansach towarów umiarkowanie wrażliwych na zmianę temperatury. Dodatkową zaletą kontenera izotermicznego jest ochrona towaru przed wpływem innych czynników zewnętrznych jak np. kurz czy wilgoć.
Zabudowa izotermiczna sprawdzi się w transporcie artykułów spożywczych, chemicznych, farmaceutycznych czy przemysłowych.
W ścianie czołowej zalecamy wzmocnienie konstrukcyjne, dzięki któremu można na niej zamontować agregat chłodniczy. W ten sposób izotermę można przekształcić w chłodnię.
Kontener chłodniczy posiada agregat chłodniczy, który zapewnia transport towarów w stałej, określonej temperaturze. Najczęściej sprzedajemy chłodnie wykorzystywane do transportu towarów świeżych, niemrożonych, jak np. produkty garmażeryjne, wyroby cukiernicze, wędliny, owoce i warzywa. Stałej temperatury wymaga transport leków. Dlatego tego typu chłodnie często posiadają rejestrator temperatury, potwierdzający transport od momentu załadunku do rozładunku w ściśle określonej temperaturze.
Konstrukcja ścian i agregat chłodniczy
Grubość ścian kontenera ściśle powiązana jest z klasą izolacji i wymaganą temperaturą wewnętrzną. Im mniejszy jest współczynnik przenikania ciepła tym izolacyjność zabudowy jest większa. Bywa, że w jednej chłodni trzeba przewieźć towary w różnych temperaturach. W tym przypadku przestrzeń chłodni dzielimy na dwie komory. Ściana (przegroda) pomiędzy nimi może być stała lub przestawna. Specjalny system wentylatorów kontroluje przepływ chłodnego powietrza z komory o niższej temperaturze do komory z wyższą temperaturą.
Agregat chłodniczy dobierany jest zarówno względem wymaganej temperatury, jak też względem charakteru użytkowania. Wydajniejsze agregaty wymagane są do lokalnej dystrybucji, gdzie następuje częsta wymiana ciepłego powietrza z chłodnym powietrzem wewnątrz. Agregat chłodniczy może mieć pojedyncze zasilanie (od silnika samochodu) lub podwójne, zwane też zasilaniem postojowym (elektryczne, z sieci 230V).
Zalety izotermy / chłodni kontenerowej
Największą zaletą kontenerów izotermicznych budowanych na podwoziu jest płaska podłoga (bez nadkoli) oraz duża powierzchnia podłogi i duża kubatura. O ile w izotermie wewnętrznej na furgonie L3H2 można zmieścić tylko 4 EP, to w kontenerze na na podwoziu L3 można zmieścić aż 8 EP.
Kontener izotermiczny może mieć kabinę sypialną górną lub tylną, co gwarantuje możliwość odpoczynku dla kierowcy w każdym miejscu i czasie.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER podwozie
- Czas odczytu: 1 min
Uniwersalna, niewielka wywrotka na bazie Renault Master doskonale sprawdza się w pracach budowlanych, remontowych i porządkowych. Szczególnie doceniana jest w centrach miast, gdzie obowiązują ograniczenia wjazdu samochodów o dmc przekraczającej 3.5 t. Oferujemy zarówno fabryczne wywrotki, jak też wywrotki z zabudowami Polskich dostawców.
Renault Master wywrotka to samochód z przechylaną do tyłu lub na bok skrzyniową ładunkową, co umożliwia samoczynny rozładunek materiałów takich jak piasek, żwir, ziemia czy gruz. Pojazd występuje w wersji 3-osobowej (pojedyncza kabina) lub 7-osobowej (podwójna kabina), dzięki czemu jest uniwersalnym samochodem brygadowo-transportowym. Możliwe jest również wyposażenie go w montowany pomiędzy kabiną a skrzynią hydrauliczny żuraw załadunkowy. Niski koszt eksploatacji, zwrotność oraz praktyczne dmc 3.5 t powodują, że jest to doskonała propozycja dla samorządów lokalnych (np. gospodarka odpadami, porządkowanie zieleni, utrzymanie dróg) oraz przedsiębiorców (np. budownictwo, brukarstwo).
Przykładowa zabudowa:
- rama pośrednia z wiązaniem spodu wykonana z profili stalowych o podwyższonej wytrzymałości, poddana granulacji cząstkowej a następnie cynkowana
- burty aluminiowe anodowane o wysokości 400 mm lub stalowe, cynkowane o wysokości 500-600 mm
- układ hydrauliczny napędzany agregatem elektrohydraulicznym, sterowanie z kabiny kierowcy
- podłoga wyłożona blachą stalową 3 mm
- nadkola z tworzywa sztucznego z fartuchami przeciwbłotnymi montowanymi nad kołami tylnej osi
- kąt wywrotu ok. 45 stopni, wywrot 3-stronny
- odbojniki gumowe
Wybrane opcje:
- stelaż z plandeką do wysokości kabiny
- plandeka zwijana na burcie przedniej
- samozamykacz burty tylnej
- skrzynka narzędziowa plastikowa
- uchwyt na łopatę i miotłę
- HDS - hydrauliczny dźwig samochodowy
- sterowanie pilotem na przewodzie spiralnym 2m z kabiny
- osiatkowanie zabezpieczające lampy tylne
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER podwozie
- Czas odczytu: 6 minut(y)
Kontener to zabudowa do przewozów wielkogabarytowych. Jego atuty to prostokątna, idealnie płaska podłoga (bez wystających nadkoli) oraz wysokie, płaskie ściany boczne. Tego typu konstrukcja umożliwia transport towarów lub przedmiotów w zamkniętej, prostopadłościennej przestrzeni ładunkowej. Kontener to doskonała propozycja dla firm przeprowadzkowych, producentów i dostawców mebli, dostawców pieczywa, owoców i warzyw oraz kurierów przewożących przesyłki o sporych rozmiarach. Zabudowa kontenerowa sprawdza się zarówno w transporcie towarów na paletach, jak też towarów przewożonych luzem.
Z czego mogą być wykonane ściany kontenera?
W zależności od sposobu użytkowania oraz preferencji naszych klientów, oferujemy 4 rodzaje ścian w zabudowach kontenerowych:
PANEL POLYPANO
Panel PolyPano to 3-warstwowy poliestrowy, laminowany panel izolowany. Zapewnia doskonałą izolacją termiczną oraz estetyczną, łatwą od utrzymania w czystości konstrukcję. Panel z zewnątrz poszyty jest laminatem poliestrowym. Rdzeń stanowi pianka izolacyjna z poliuretanu (PU), polistyrenu ekspandowanego (EPS) lub polistyrenu ekstrudowanego (XPS).
PANEL "PLASTER MIODU" HONEYCOMB CORE
Pszczoły dla ochrony swego świata wykorzystują niezniszczalne konstrukcje o cienkich sześciobocznych ścianach z pustymi komorami. Podobną budowę ma panel, którego ściany w przekroju przypominają plaster miodu. Tego typu lekkie wypełnienie zapewnia niską wagę zabudowy, co zwiększa ładowność pojazdu po zabudowie. Panel z zewnątrz pokryty jest laminatem.
Panel POLYPANO oraz PLASTER MIODU to dwie najlżejsze konstrukcje ścian, które zapewniają najniższą masę zabudowy.
PANEL KLEMBAU - ZABUDOWA ALUMINIOWA
Każda ściana to usztywniona płyta o konstrukcji: blacha lub laminat jako poszycie zewnętrzne + profilowane słupki aluminiowe, które stanowią konstrukcję nośną. Słupki z modułami blachy (lub laminatu), łączy się za pomocą nitowania i klejenia. Nity wiążące słupki z pasami blach widoczne są od wewnątrz - ściana zewnętrzna jest gładka. Panel KLEMBAU ciągle cieszy się niesłabnącą sympatią klientów ze względu na dużą wytrzymałość i sztywność konstrukcji. Jest wybierany zwłaszcza przez tych, którzy potrzebując mocować towar za pomocą linek do ścian bocznych. Ładowność tego typu kontenera jest niewiele niższa niż kontenera z plastra miodu.
PANEL PLYWOOD
Plywood (ang.) to po prostu sklejka - płyta warstwowa, klejona. W zabudowach kontenerowych panel plywood gwarantuje wysoką wytrzymałość, ponieważ posiada wyrównane właściwości mechaniczne wzdłuż i w poprzek arkusza. Poszycie wewnętrzne i zewnętrzne ścian wykonane jest z laminatu. Panel PLYWOOD jest propozycją niezwykle wytrzymałą, ale też zauważalnie cięższą niż inne panele.
Renault Master kontener
- Rama pośrednia z wiązaniem spodu wykonana z profili stalowych o podwyższonej wytrzymałości, poddana granulacji cząstkowej a następnie cynkowana
- Zewnętrzne ściany kontenera nie posiadają elementów złącznych: nitów, śrub
- Drzwi tylne dwuskrzydłowe o kącie otwarcia 270, wyposażone w osprzęt (zamknięcie wewnętrzne kasetowe przypadające na prawe skrzydło, lewe skrzydło - rygiel, 2 zawiasy na każde skrzydło) wykonane ze stali kwasoodpornej zamykane na klucz (zamknięcia celne z możliwością założenia plomby)
- Obramowanie nadwozia z profili aluminiowych, anodowanych
- Ilość punktów świetlnych w nadwoziu uzależniona od długości wewnętrznej nadwozia
- Rama drzwi tylnych wykonana ze stali kwasoodpornej
- Podłoga wyłożona sklejką wodoodporną, antypoślizgową o grubości 15 mm
- Nadkola z tworzywa sztucznego z fartuchami przeciwbłotnymi montowanymi nad kołami tylnej osi
- Światła obrysowe montowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Ruchu Drogowego
- Drabinka wejściowa wysuwana przy drzwiach tylnych
- Wewnątrz listwa naścienna do mocowania ładunków (1 rząd) Odbojniki gumowe na framudze drzwi tylnych
Kontener według indywidualnych potrzeb
Kontenery samochodowe to zabudowy niezwykle uniwersalne. Jednak paleta rozwiązań oraz doposażeń daje możliwość personalizacji pojazdu po indywidualne potrzeby. Oto najczęściej wybierane opcje:
- kabina sypialna i ogrzewanie postojowe. Sypialnia umożliwia odpoczynek nocny w długiej, międzynarodowej trasie lub w czasie oczekiwania na załadunek/rozładunek.
- firana boczna (tzw. firanokontener) przydatna przy załadunku/rozładunku z boku długich przedmiotów.
- tylne schody pantografowe. Standardem zabudów kontenerowych jest wysuwany stopień tylny. Jeżeli jednak istnieje konieczność ręcznego załadunku stosunkowo ciężkiego i dużego towaru (np. meble), wtedy konieczna jest szersza i wielostopniowa konstrukcja.
- wysokość rampowa. Niekiedy wymogiem jest taka konstrukcja kontenera, by jego podłoga była na tej samej wysokości jak podłoga kontenerów typowo ciężarowych - to właśnie do nich najczęściej dostosowywane są stanowiska załadowcze i rozładowcze na rampie. Wysokość podłogi modyfikujemy dobierając odpowiednią wysokość ramy pośredniej.
Kontener z windą Bär lub Dhollandia
Stosujemy wyłącznie windy najwyższej jakości i o najlepszych parametrach użytkowych. Takie windy są solidne, wytrzymałe i gwarantują bezpieczną pracę. Najczęściej kontenery wyposażone są w windy firmy Bär lub Dhollandia. Typowym problemem kontenerów z windą w pojazdach o dmc 3.5 t jest ich stosunkowo niska ładowność. Odpowiedzią na ten problem jest lekka winda kolumnowa, która przy 8-paletowym lekkim kontenerze (np. plaster miodu) pozwala osiągnąć blisko tonę ładowności.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER podwozie
- Czas odczytu: 2 minut(y)
Master z zabudową skrzyniową to pojazd przystosowany do przewozu materiałów pakowanych (worki, palety, pudła, itp.) oraz okazjonalnie materiałów luzem. Mastery skrzyniowe można podzielić na pojazdy:
- z pojedynczą lub podwójną kabiną,
- ze skrzynią otwartą lub skrzynią przykrytą plandeką,
- z burtami dzielonymi lub niedzielonymi, jak również... bez burt
PLATFORMA Zabudowa skrzyniowa posiada podłogę na wysokości ok. jednego metra - to optymalna wysokość z punktu widzenia przenoszenia ładunku bez schylania się. Podłoga pokryta jest powłoką antypoślizgową, wodoodporną. Na jej obrzeżach znajdują się uchwyty do mocowania ładunku - zwykle umiejscowione co ok. 50 cm. Zarówno sama podłoga jak i uchywyty na indywidualne życzenie mogą być wykonane w podwyższonej klasie wytrzymałości.
BURTY Najczęściej posiadają wysokość 400 mm i są wykonane ze stopu anodowanego aluminium, co eliminuje problem korozji i zapewnia niską masę. Mogą być opuszczane i dzielone... ale może ich też nie być. W tylnej burcie wbudowany jest stopień (dostępny po pouszczeniu burty). W burtach można zamocować plandekę lub pasy transportowe.
PLANDEKA Jeżeli przewożony towar jest wrażliwy na warunki atmosferyczne - konieczna jest plandeka. Jeżeli towar często jest ładowany z boku, warto wybrać burtofiranę.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER podwozie
- Czas odczytu: 3 minut(y)
Zabudowa międzynarodowa na bazie Renault Master to specjalistyczny samochód do przewożenia towarów i hotel zarazem. Lekka aluminiowa konstrukcja pozwala przewozić towary o wadze ok. 1200 kg (w wersji na 8 europalet). Komfortowe kabiny sypialne do wyboru: Lamar, Lamax, Lamico, Pony, Spojkar, Wejkama.
ILE EUROPALET MOŻE PRZEWIEŹĆ "MIĘDZYNARODÓWKA"?
Jeżeli już pada powyższe pytanie, dla formalnej poprawności warto określić, o jakie europalety chodzi. Najczęściej spotykany typ, oznaczony sygnaturą EUR1 (albo po prostu EUR) posiada wymiary (długość x szerokość x wysokość): 1200 x 800 x 144 mm. Renault Master z zestawem międzynarodowym oferowany jest w wariantach do przewozu:
- 8 europalet o długości 4.20 m
- 9 europalet o długości 4.50 m
- 10 europalet o długości 4.85 m
POWIERZCHNIA ŁADUNKOWA A ŁADOWNOŚĆ
Skoro można przewieźć 10 europalet, to czy warto w ogóle rozważać zakup zabudowy na 8 europalet? Warto..., bo długość oczywiście ma znaczenie, ale długość określa nam jedynie powierzchnię załadunku. Tymczasem drugi kluczowy parametr takiej zabudowy to ładowność. Ta zaś, jest tym większa im zabudowa jest lżejsza - a lżejsze zabudowy, to te 8-paletowe. Renault Master z lekką zabudową aluminiową na 8 palet pozwala osiągnąć ładowność nawet przekraczajacą 1200 kg. Przy zabudowie 10-paletowej w uproszczeniu można przyjąć, że powierzchnia załadunku wzrasta o ok. 20%, ale ładowność maleje o prawie 10%. Co zatem wybrać?
KABINA SYPIALNA [potocznie: kurnik, gołębnik]
Kabina sypialna musi być przede wszystkim komfortowa. Oferujemy kabiny sypialne czterech dostawców: Lamar, Lamico, Pony, Spojkar. Który dostawca robi najlepsze kabiny? Zależy, co kto lubi... Same wymiary wnętrza kabiny sypialnej są poniekąd pochodną długości i szerokości podstawy (kabiny podwozia) oraz wysokości zabudowy. A zabudowy mają przecież różną wysokość... Przy niskich zabudowach (lub przy zabudowach z regulowaną wysokością) stosuje się niższe kabiny. Jeżeli ktoś jeździ do Francji i chce zaoszczędzić na opłatach, musi się liczyć z tym, że w kabinie będzie nieco niższy sufit. Przy zabudowach wysokich można się pokusić o rozmiar XL. Jeżeli kabina posiada standardową wysokość, a zabudowa jest od niej wyższa, to jej aerodynamikę można poprawić małym spojlerem.
Kabina sypilna niekoniecznie jednak musi być montowana jako kabina dachowa. Alternatywnym rozwiązaniem jest umieszczenie kabiny sypialnej za kabiną podwozia. Wprawdzie zabudowa musi być wtedy ok. 40 cm krótsza (lub po prostu przesunięta), ale można zyskać i na wyglądzie i na aerodynamice. Tego typu kabiny oferują firmy Spojkar (Spojtrak) i Wejkama (Heavy Truck).
Kabiny sypialne wykonywane są z laminatu poliestrowo-szklanego pokrytego powłoką lakierniczą. Dzięki temu są lekkie i można im nadać aerodynamiczne, miły dla oka kształt. Dobrą izolację termiczną zapewnia pianka poliuretanowa. Wnętrze jest zwykle posiada welurową tapicerkę w kolorach i wzorach mających zapewnić relaks i ukojenie. Przyciemnione okna dają poczucie prywatności i chronią wnętrze kabiny przed nadmiernym nagrzewaniem. Odpowiednią temperaturę gwarantuje ogrzewanie postojowe: Webasto lub Eberspaecher - zwykle o mocy 2 kW.
ZAWIESZENIE PNEUMATYCZNE [potocznie: miechy, poduchy]
Resory pneumatyczne pozwalają na maksymalizowanie nośności pojazdu dzięki możliwości użycia zmiennego ciśnienia powietrza. Zwykle tzw. "międzynarodówki" nie wożą lekkich rzeczy... a wtedy mogą się pojawić problemy ze sterownością i boczne kołysanie. Problemom tym zapobiegają resory pneumatyczne, stanowiące uzupełnienie fabrycznego systemu zawieszenia pojazdu. Montowane są pomiędzy ramą a tylną osią pojazdu - zarówno w wersji z napędem na przednią oś jak też w wersji z napędem na tylną oś. Zwykle pojazd od razu wyposażony jest w kompresor, pozwalający kierowcy regulować ciśnienie bez wychodzenia z kabiny (w Renault Master sterowanie wraz z manometrem zamontowane jest za fotelem kierowcy).
PLANDEKA
Ot, płachta nieprzemakalnego materiału. Zwykle srebrna, chociaż możliwości są bardzo duże:
Istnieje również możliwość wykonania plandeki reklamowej.