- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER furgon
- Czas odczytu: 5 minut(y)
Oczywistym jest, że samochód od czasu do czasu odwiedza serwis. Są jednak sytuacje, kiedy to serwis musi przyjechać do samochodu, maszyny lub innego urządzenia. Właśnie do tego służy mobilny warsztat zabudowany na Renault Master. Oferujemy najwyższej jakości modułowe zabudowy firm takich jako MOBILCAR, MODESTO, MODUL-SYSTEM i PRONAR.
Zabudowy warsztatowe realizujemy na każdym samochodzie dostawczym Renault. Każdy z nich ma inne zalety:
- Kangoo jest zwrotny i wjedzie wszędzie tam, gdzie wjedzie każdy inny samochód osobowy
- Trafic jest pojemniejszy i bardziej wszechstronny od Kangoo, a do tego jego wysokość pozwala na wjazd do garaży podziemnych
- Master pozwala oprócz specjalistycznej zabudowy zmieścić stanowisko robocze, gdzie mechanik może stanąć wyprostowany, bez schylania głowy.
Czym jest mobilny warsztat na samochodzie dostawczym?
Samochód serwisowy przyjeżdża wszędzie tam, gdzie konieczna jest konserwacja lub naprawa pojazdu, maszyny czy innego urządzenia. Dla przykładu: koparka gąsienicowa w razie awarii wymaga przywiezienia części zamiennej wraz z narzędziami, które umożliwią jej montaż. Bywa, że w samochodzie serwisowym trzeba coś wiercić, ciąć, szlifować czy spawać. Pojazd taki musi mieć bogaty osprzęt, pozwalający działać w każdych okolicznościach. Na jego wyposażeniu znaleźć się muszą takie elementy jak dodatkowy akumulator, przetwornica 230V, kompresor czy agregat prądu. Bardzo ważnym elementem jest stół roboczy z imadłem. Często konieczny jest montaż ogrzewania postojowego umożliwiającego pracę wewnątrz pojazdu przy niskiej temperaturze zewnętrznej. Ważnym elementem wyposażenia jest oświetlenie - zarówno wewnątrz pojazdu jak też w jego otoczeniu. Dla wygody serwisanta, zwykle pojazd posiada stopień i uchwyty przy drzwiach, co ułatwia częste wchodzenie i wychodzenie z samochodu. Nieodzownym elementem jest też apteczka i kącik czystości.
Wyposażenie mobilnego warsztatu w Renault MASTER
Oto najważniejsze elementy wyposażenia samochodu serwisowego:
Szafki, regały są najbardziej oczywistym elementem wyposażenia samochodu serwisowego. Ich drzwi czy też wysuwane szuflady posiadają specjalne mechanizmy, które zabezpieczają je przed samoczynnym otwarciem w czasie ruchu pojazdu - nawet na wyboistej i krętej drodze. Składane półki są dostępne w różnych długościach, aby idealnie pasować do różnych wariantów zabudowy. Dla większej wygody użytkowania posiadają siłowniki gazowe, co ułatwia ich składanie (kiedy potrzebna jest większa przestrzeń robocza) i rozkładanie (kiedy trzeba przewieźć na nich towar).
Antypoślizgowa podłoga i panele ścienne służą głównie ochronie nadwozia. Podłoga może być wykonana z wodoodpornej sklejki, polipropylenu lub blachy ryflowanej. Panele ścienne mogą być wykonane ze zwykłej sklejki, sklejki laminowanej lub polipropylenu. Panele podłogowe i ścienne to nie tylko ochrona wnętrza. Umożliwiają one montaż takich akcesoriów jak oczka i haki mocujące oraz drążki rozporowe (od ściany do ściany lub od podłogi do sufitu).
Stopień drzwi tylnych ułatwia wchodzenie i wychodzenie z pojazdu. Często montowany jest na haku holowniczym. Jego antypoślizgowa konstrukcja gwarantuje bezpieczeństwo nawet przy pracach w deszczową pogodę lub w wilgotnym terenie. Dodatkowo przy drzwiach montowany jest uchwyt, który ułatwia wchodzenie oraz zwiększa bezpieczeństwo. Zamawiając pojazd bazowy pod zabudowę warsztatową warto rozważyć zamówienie fabrycznego pneumatycznego zawieszenia. Dzięki niemu, na postoju znacząco można obniżyć próg wejścia do samochodu.
Ogrzewanie postojowe zasilane paliwem zwykle ma moc 2 kW. Najczęściej montujemy urządzenia firm Eberspächer i Webasto. Często takie ogrzewanie posiada wyprowadzenie ciepłego powietrza zarówno do kabiny kierowcy jak też do części warsztatowej. By maksymalnie wykorzystać moc grzewczą, warto na ścianach i dachu samochodu dodać warstwę izolacyjną. Taka izolacja nie tylko zmniejsza stratę ciepła w chłodnie dni, ale również ogranicza nagrzewanie wnętrza pojazdu latem. Alternatywą dla ogrzewania zasilanego paliwem są nagrzewnice elektryczne.
Dodatkowy akumulator jest niezbędny do zasilania odbiorników prądu takich jak ładowarki, ogrzewanie postojowe czy przetwornice prądu w czasie postoju pojazdu. Tutaj podział jest prosty: sam samochód zasilany jest akumulatorem fabrycznym, a elementy zabudowy zasilane są prądem z akumulatora dodatkowego. Warto również zamontować rozwiązanie typu "Battery Protect", które odłącza od akumulatora wszelkie odbiorniki energii chroniąc go przed jego zupełnym rozładowaniem.
Bagażniki dachowe pozwalają przewieźć długie przedmioty (drabiny, rury, profile) bez zajmowania przestrzeni wewnątrz pojazdu. Najprostszym rozwiązaniem są poprzeczki dachowe montowane w miejscu fabrycznych punktów mocowania. O wiele wygodniejszym rozwiązaniem są innowacyjne bagażniki z opuszczaną platformą. W momencie załadunku platforma opuszczana jest do poziomu osoby stojącej na ziemi, co eliminuje konieczność używania taboretu lub wejścia na drabinę w celu uzyskania dostępu do bagażnika dachowego. Następnie dzięki obrotowemu mechanizmowi załadowana platforma jest wsuwana na poziom dachu. Aerodynamiczna konstrukcja poprzeczek i bagażników dachowych zmniejsza hałas i poprawia wydajność paliwową. Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest również wewnętrzny, podsufitowy uchwyt drabinowy. Przewożenie drabiny pod sufitem nie ogranicza miejsca w przestrzeni bagażowej, jak również nie ogranicza wjazdu do niskich garaży i bram wjazdowych.
Modułowe zabudowy warsztatowe posiadają szereg atutów, takich jak:
- szybki i zwykle bezinwazyjny montaż, wykorzystujący fabryczne otwory technologiczne jako miejsca mocowania zabudowy
- niska masa, która w niewielki stopniu wpływa na ładowność pojazdu i zużycie paliwa (ograniczenie emisji CO2)
- solidność i trwałość, dzięki czemu istnieje możliwość łatwego przeniesienia do nowego samochodu (w całości lub w części)
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER furgon
- Czas odczytu: 2 minut(y)
[PRODUKT ARCHIWALNY]
Renault Master autobus umożliwia przewóz 17 osób: 16 pasażerów (14 pasażerów na tylnych miejscach, 2 pasażerów z przodu obok kierowcy) + kierowca. Dopuszczalna masa całkowita 3,9 t (wymagane prawo jazdy dla autobusów).
Renault Master autobus jest uniwersalnym, modularnym pojazdem: tylne siedzenia (2 ostatnie rzędy) są wyjmowane (wyposażenie opcjonalne) przez co można zwiększyć przestrzeń do transportu bagaży. Samochód zdobył uznanie firm transportowych za sprawą niskiego zużycia paliwa, przystępnych kosztów serwisu, wysokiej niezawodności i komfortowej kabiny.
KOMFORT TYLNYCH SIEDZEŃ:
• Kąt pochylenia oparcia : 20°
• Odległość pomiędzy siedzeniami na wysokości kolan: 666 mm
• Szerokość siedzeń : 440 mm
• 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach
• Tapicerka jak w wersji Pack Clim (ceglasto-jeansowa)
• Klimatyzacja i ogrzewanie : indywidualne nawiewy (na każde siedzenie)
• Indywidualne oświetlenie
• Miejsca do przewozu bagażu pod siedzeniami oraz schowki pod sufitem
KLIMATYZACJA I OGRZEWANIE:
• Klimatyzacja z regulacją nawiewu na każdym siedzeniu (seryjnie)
• Dodatkowe ogrzewanie (opcja): postojowe (programowane, nawet na postoju), indywidualne nawiewy powietrza na stopy pasażerów
PŁASKA PODŁOGA ŁATWA W UTRZYMANIU CZYSTOŚCI
AUTOMATYCZNIE WYSUWANY STOPIEŃ PRZY DRZWIACH BOCZNYCH SUWANYCH
Prezentowany na zdjęciach pojazd to wersja fabryczna. Istnieje również możliwość adaptacji furgonu z napędem tylnym o dmc 4.5 t na autobus 17-miejscowy.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER furgon
- Czas odczytu: 2 minut(y)
Ambulans (sanitarka, karetka pogotowia) to specjalistyczny środek transportu sanitarnego przeznaczony do przewozu chorych lub rannych. Oprócz transportu, w zależności od typu, samochód zapewnia podstawowe oraz zaawansowane leczenie i monitorowanie pacjentów.
Ambulanse na bazie furgonów stanowią większość ambulansów ratunkowych w Polsce. Podstawowym ich atutem jest niższa cena zakupu niż kontenerów budowanych na bazie platformy. Parametry techniczne i jakościowe dotyczące ambulansów drogowych określa Polska Norma PN-EN 1789:2008 "Pojazdy medyczne i ich wyposażenie - ambulanse drogowe". Według tej normy, w zależności od wzrastającego poziomu leczenia, które może być wykonane, wśród ambulansów drogowych wyróżnia się:
Typ A: ambulans do transportu pacjentów - ambulans drogowy skonstruowany i wyposażony do transportu pacjentów, co do których nie przewiduje się, że zostaną pacjentami w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego.
Typ B: ambulans ratunkowy - ambulans drogowy skonstruowany i wyposażony do transportu, podstawowego leczenia i monitorowania pacjentów.
Typ C: ruchoma jednostka intensywnej opieki ambulans ratunkowy - ambulans drogowy skonstruowany i wyposażony do transportu, zaawansowanego leczenia i monitorowania pacjentów.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER furgon
- Czas odczytu: 3 minut(y)
Rynek mikrobusów 9-miejscowych zdominowany jest przez Renault Trafic. Niektórzy potrzebują jednak samochodu nieco szerszego, nieco wyższego i nieco dłuższego - właśnie z myślą o nich oferujemy adaptację 3-osobowej wersji Mastera na samochód 9-osobowy (łącznie z kierowcą). Samochód można prowadzić posiadając prawo jazdy kategorii B.
Oto specyfikacja jednej z prezentowanych w galerii zdjęć adaptacji:
DRUGI RZĄD SIEDZEŃ: Fotele pojedyncze M1, 3 szt. KOMFORT MEDIS, podłokietniki, regulowane oparcia, zagłówki i pasy bezpieczeństwa 3 pkt. montowane w aluminiowych, homologowanych szynach. Tapicerka siedzeń dobrana do fabrycznej.
TRZECI RZĄD SIEDZEŃ: Fotele pojedyncze M1, 3 szt. KOMFORT MEDIS, podłokietniki, regulowane oparcia, zagłówki i pasy bezpieczeństwa 3 pkt. montowane w aluminiowych, homologowanych szynach monolitach. Tapicerka siedzeń dobrana do fabrycznej.
ŚCIANY i PRZEGRODA: Ściana działowa oddzielająca przestrzeń osobową od bagażowej. Tapicerka od strony pasażerskiej. Od strony bagażowej - szara płyta laminowana. Dodatkowa izolacja termiczno-akustyczna pod tapicerką w przedziale osobowym. Oszklenie pojazdu – 4 szyby przyciemniane za słupkiem „B” oraz „C”. Tapicerka KOMFORT materiałowa całej przestrzeni osobowej. Dół do linii okien – ciemny materiał tapicerski. Góra – jasny materiał tapicerski. Zabudowa słupków B po demontażu ściany grodziowej Tapicerka materiałowa sufitu zbliżona do fabrycznej.
PODŁOGA: Podłoga typu monolit przedziału osobowego i bagażowego o grubości 10 mm. Podłoga w przedziale osobowym - wykładzina antypoślizgowa PCV.
KLIMATYZACJA: Dodatkowa klimatyzacja z dodatkowym parownikiem. Ogrzewanie wodne zależne od pracy silnika.
CZĘŚĆ BAGAŻOWA: Zabudowa przestrzeni bagażowej - szara płyta laminowana do wysokości sufitu o grubości 6 mm (gładki laminat dwustronny, szary). Sufit z materiału tapicerskiego, zbliżony fakturą do fabrycznego. Dodatkowa składana półka w przedziale bagażowym, dwuelementowa, demontowalna. Zabudowa 2 szt. nadkoli - materiał tapicerski.
WYPOSAŻENIE DODATKOWE: Podwójne (piętrowe) łóżko za trzecim rzędem siedzeń wraz z barierkami. Oświetlenie przedziału osobowego i bagażowego włączane niezależnie - pasy LED. Dodatkowe głośniki sufitowe 2 szt. Alarm otwarcia drzwi. Zabezpieczenie klamki tylnych drzwi. Dwa gniazda 12V zapalniczkowe. Dwa gniazda 12V USB.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault MASTER furgon
- Czas odczytu: 1 min
GLASS RACK firmy HEGLA to elegancki, profesjonalny bagażnik zewnętrzny do Renault MASTER. Rozwiązanie to dedykowane jest dla przemysłu szklarskiego do transportu szkła i okien.
GLASS RACK służy do transportu szyb i okien w bezpieczny, wydajny i przyjazny dla operatora sposób. Zewnętrzny bagażnik jest łatwo dostępn i zapewnia wystarczająco dużo miejsca na bardzo duże formaty, które nie zmieszczą się w samochodzie. Zabezpieczenie ładunku zapewniają listwy górne i dolne z równomiernym naciskiem i miękką przylgnią. Specjalna konstrukcja zapewnia stabilność w czasie transportu i zapobiega poślizgowi. Dodatkowo GLASS RACK firmy HEGLA może być wyposażony w dwie szyny mocujące, które można stosować z pasami mocującymi, aby przytrzymać szybę na miejscu.
Uzupełnieniem oferty jest GLASS RACK wewnętrzny, montowany w części bagażowej furgonu oraz bagażnik dachowy.