- Szczegóły
- Kategoria: Renault KANGOO
- Czas odczytu: 2 minut(y)
Renault Kangoo dzięki specjalistycznej adaptacji umożliwia transport osoby na wózku inwalidzkim bez koniecznoś
ci przesiadania się na miejsce pasażera. Tego typu adaptacja podlega (w zależności od naboru i w określonych limitach) dofinansowaniu przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (dotacja PFRON).
PFRON wspiera zakup samochodów dla osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, poruszających się na wózku. Pojazd musi umożliwiać zajęcie miejsca kierowcy lub pasażera bez konieczności przesiadania się z wózka. Adresatami programu są osoby z niepełnosprawnością uniemożliwiającą poruszanie się bez użycia wózka, które nie są w stanie samodzielnie przesiąść się z wózka na siedzenie samochodu. Renault Kangoo poddane specjalistycznej adaptacji spełnia wymogi programu PFRON.
Komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność, to trzy elementy charakteryzujące Renault Kangoo z adaptacją do transportu samochodu na wózku. W samochodzie rampa najazdowa jest zintegrowana z nadwoziem jako obniżona podłoga. Takie rozwiązanie poprawia funkcjonalność i komfort osoby na wózku inwalidzkim, jak również ułatwia obsługę opiekunowi.
Obniżona podłoga, a zarazem rozkładana rampa skonstruowana jest w taki sposób, że gotowy do jazdy samochód z zewnątrz nie posiada widocznych elementów zdradzających jego specjalny charakter. Po prostu wygląda jak każde inne Renault Kangoo... oczywiście z wyjątkiem specjalistycznego oznakowania, wymaganego homologacją. Zintegrowana rampa redukuje również hałas związany z wibracjami rampy montowanej jako niezależny element w tylnej części pojazdu. Pasażer na wózku inwalidzkim jest optymalnie zabezpieczony dzięki specjalistycznemu systemowi mocowania, który zabezpiecza pozycję wózka inwalidzkiego w samochodzie. Jest to 4-punktowy system mocowania wózka inwalidzkiego z regulowanym 3-punktowym pasem bezpieczeństwa dla pasażera na wózku inwalidzkim.
Kangoo czy Trafic - co wybrać?
Adaptacja Kangoo to dość głęboka modyfikacja pojazdu. Obniżenie podłogi tylnej części wiąże się z koniecznością montażu specjalnego zbiornika paliwa i zmodyfikowanego układu wydechowego. Owo obniżenie podłogi jest konieczne, gdyż dach w Kangoo jest zbyt nisko, by pasażer na wózku mógł komfortowo wjechać na poziom podłogi fabrycznej. Inaczej to wygląda w Renault TRAFIC, gdzie dach jest poprowadzony nieco wyżej niż w Renault Kangoo. Dlatego adaptacja Trafica nie wymaga obniżenia podłogi. Zatem przystosowanie Trafica do transportu osoby na wózku jest prostsze i tańsze niż adaptacja Kangoo. Patrząc na cenę pojazdu skompletowanego można zauważyć, że finalne ceny obu pojazdów są podobne, przy czym inna jest konstrukcja ceny:
TRAFIC - droższy pojazd bazowy, tańsza adaptacja
KANGOO - tańszy pojazd bazowy, droższa adaptacja
- Szczegóły
- Kategoria: Renault KANGOO
- Czas odczytu: 3 minut(y)
Renault Kangoo to unikalny samochód wielkoprzestrzenny o uniwersalnym zastosowaniu. Może przewieźć rodzinę ze sporą ilością bagaży, albo pracowników i sporej objętości towary. Może też być bazą dla pojazdów modyfikowanych, jak np. "pojazd dla zatrzymanych" dla straży miejskiej czy też "samochód do transportu psa" dla policji lub straży granicznej.
Użyteczność, to kluczowa wartość, którą oferuje Renault Kangoo. Owszem, wygląda solidnie i dość elegancko, ale to nie jest samochód, dla którego przechodnie odwracają głowę na ulicy. Samochód ten bardziej zaprojektowany jest z myślą o swoim praktycznym wnętrzu, niż o swoim zewnętrznym wyglądzie.
Kombivan prawdziwie 7-osobowy
Renault Kangoo oferujemy w dwóch rozmiarach: podstawowym oraz w wersji przedłużonej - Grand. I tutaj - moim zdaniem - jest pewna nieścisłość w nazewnictwie. Jeżeli bowiem przyjąć, że "grand" z francuskiego oznacza "duży", to dużym (pojemnym) samochodem jest już Kangoo w swoim standardowym rozmiarze. A dłuższa wersja to oczywiście jeszcze większy samochód, ale też bardziej modułowe wnętrze, a więc pojazd "grand & smart". Kiedyś w gamie samochodów 7-osobowych Renault można było spotkać Grand Scenica i Grand Espace, czyli dłuższe i obszerniejsze wersje Scenic'a i Espace'a. Obecnie to właśnie Grand Kangoo jest pojazdem oferującym wieloraki układ foteli oraz przepastne wnętrze. Owszem, Espace jest również oferowany w wersji 7-osobowej, ale tylko Grand Kangoo gwarantuje tyle samo miejsca pasażerom w III rzędzie, co w II rzędzie.
Fotele - nie tylko liczba czyni różnicę
Kangoo w rozmiarz standardowym oferuje 5 miejsc. W wersji Grand tych miejsc domyślnie jest 7. Nie można jednak powiedzieć, że wersja Grand to wersja standardowa + trzeci rząd foteli:
- fotele II rzędu w wersji standardowej są składane na płasko z podłogą. Mechanizm składania jest bardzo prosty - wystarczy unieść manetkę blokującą oparcia, następnie przesunąć ją do przodu. Ruch ten automatycznie powoduje położenie oparcia na siedzisku.
- fotele II i III rzędu w wersji przedłużonej są niezależne. Można je składać, przesuwać oraz wyjmować. Daje to wiele możliwości aranżacji wnętrza. Można np. lekko przesunąć fotele II i III rzędu zacieśniając nieco miejsce na nogi, ale zwiększając przestrzeń bagażnika. Można też np. wyjąć jedne fotel, kiedy regularnie samochodem jeździ nie więcej jak 6 osób (układ 2+3+1 lub układ 2+2+2). Można też - kiedy jedzie 5 osób - wyjąć po jednym fotelu z II i III rzędu, co pozwoli przewieźć długie przedmioty (układ 2+2+1).
Drzwi skrzydłowe, czy tylna klapa?
Każdy wybór jest słuszny, jeżeli znajduje swoje (praktyczne lub estetyczne) uzasadnienie. Są tacy, którzy uważają, że drzwi skrzydłowe to mogą być tylko w Kangoo dostawczym - w osobowym powinna być klapa. Trzeba przyznać, że z klapą rzeczywiście wygląda bardziej "osobowo". Klapa ma również swoje atuty, kiedy np. przy otwartym bagażniku trzeba się schronić przed deszczem lub ostrym słońcem. Podniesienie klapa unosi się lekko, ponieważ pomagają w tym siłowniki gazowe. Jednak klapa wymaga sporej przestrzeni za samochodem do pełnego otwarcia. Z kolei drzwi skrzydłowe tej przestrzeni wymagają zauważalnie mniej. Nawet, gdyby nie udało się tych drzwi w pełni otworzyć, to można je uchylić i z boku sięgnąć ręką do bagażnika. Warto też zauważyć, że drzwi skrzydłowe dają możliwość załadunku maszynowego, np. podjazdu do samochodu wózkiem widłowym.
- Szczegóły
- Kategoria: Renault KANGOO
- Czas odczytu: 5 minut(y)
Renault Kangoo VAN to użytkowa wersja kombivana Kangoo - samochód stworzony dla przedsiębiorców. Zamiast przeszklenia posiada blaszane ściany, a z tyłu zamiast klapy posiada asymetrycznie dzielone drzwi. Może mieć 2, 3 lub 5 miejsca siedzące. Występuje w podstawowej długości nadwozia lub w rozmiarze L2 (wersja przedłużona). Formalnie jest to samochód ciężarowy.
Od 2 do 5 osób
Najczęściej wybierana przez klientów konfiguracja to pojazd 2-miejscowy. Pomiędzy kierowcą a pasażerem znajduje się praktyczny podłokietnik ze schowkiem. Wiele kompaktowych samochodów osobowych nie oferuje kierowcy i pasażerowi tak komfortowej podróży jak Kangoo VAN. Istnieje również możliwość zamówienia samochodu 3-miejscowego, z opcją składania oparcia środkowego pasażera (mobilne biuro). Trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że Kangoo jest wyraźnie węższy niż Trafric czy Master, które domyślnie są samochodami 3-osobowymi. Zatem trzy osoby mogą w Kangoo względnie wygodnie przejechać kilkanaście kilometrów, ale na pewno nie kilkaset. Natomiast pełny komfort podróży zapewnia wersja 5-miejscowa - brygadowa. Tylko po co w dostawczym wariancie samochód 5-miejscowy, skoro 5-miejsowa jest też wersja osobowa? Kangoo VAN z dwoma rzędami foteli to brygadówka, czyli samochód ciężarowy ze ścianą grodziową, która oddziela przestrzeń bagażową od części kabinowej - tym właśnie różni się od osobowego kombivana. W brygadowym vanie funkcjonalność samochodu zwiększa składana kanapa II rzędu i przesuwana ściana grodziowa. Dzięki temu rozwiązaniu łatwo można przekształcić samochód z wersji 5-miejscowej z dużym bagażnikiem (do 2m3) w wersję 2-miejscową z bardzo dużą częścią bagażową (do 3m3).
Praktyczne innowacje
Powszechnie uważa się, że dostawcze samochody są nudne i w ramach segmentu - podobne do siebie bez względu na producenta. Kangoo VAN pokazuje, że w furgonetce można wymyślić coś unikalnego i szalenie praktycznego:
Open Sesame (Easy Side Access) to unikalne rozwiązanie, które zwiększa możliwości bocznego załadunku. Aż 1.4 m bocznej przestrzeni załadowczej można osiągnąć po otwarciu prawych drzwi pasażera (otwierają się pod kątem 90o) i prawych, bocznych drzwi suwanych. W każdym innym samochodzie przestrzeń ta jest przedzielona słupkiem "B". W wersji Open Sesame tego słupka nie ma... chociaż to nie jest prawdziwe stwierdzenie. No jeżeli czegoś nie widać, to wcale nie znaczy, że tego nie ma - po prostu tego nie widać. W tym przypadku słupek "B" występuje jako wewnętrzne wzmocnienie drzwi pasażera i drzwi suwanych. Sztywność karoserii i odporność na boczne zderzenia jest gwarantowana przez producenta.
Rozwiązaniu Open Sesame towarzyszy składana ścianka grodziowa, a właściwie połowa składanej ściany grodziowej. Składa się bowiem ta część, która znajduje się za pasażerem. W przypadku złożenia fotela pasażera i ułożenia ściany wzdłuż osi pojazdu, Kangoo VAN oferuje aż do 3m długości części bagażowej z prawej strony pojazdu (do 3.5 m w wersji L2).
Easy Inside Rack (Easy Inside Gallery) to składany wewnętrzny stelaż podsufitowy. Pozwala lepiej wykorzystać przestrzeń ładunkową pojazdu umożliwiając transport długich przedmiotów (np. drabina) tuż pod sufitem. Z jednej strony takie rozwiązanie uwalnia dodatkowe miejsce na podłodze, a z drugiej strony nie zwiększa wysokości pojazdu jak tradycyjny bagażnik dachowy.
Wersja przedłużona L2
Klienci najczęściej zamawiają Kangoo VAN w standardowym rozmiarze, który pomieści nawet dwie EP ułożone poprzecznie. Jeżeli potrzebujesz więcej przestrzeni - możesz zamówić wersję przedłużoną L2. Oto, co dzięki temu zyskujesz:
• Nadwozie wydłużone o 42 cm (38 cm rozstaw osi, 4 cm zwis tylny)
• Ładowność do 800 kg lub nawet 1000 kg z opcją powiększonej ładowności
• Zwiększoną do 4,9m 3 przestrzeń ładunkową w wersji z uchylną przegrodą lub do 4,2 m3 w wersji ze stałą ścianą grodziową; to ok. 1m3 więcej niż w wersji L1
• 0,5 m większą długość maksymalną ładunku przewożonego za pomocą podwieszanego stelaża Easy Inside Rack
• Drzwi boczne o szerokości 83 cm, tj. ok. 21cm więcej niż w L1
• Maksymalną długość ładunkową mierzoną po podłodze zwiększoną o blisko 0,5m
Renault Kangoo dostępny jest z silnikiem wysokoprężnym dCi (diesel common-rail injection) oraz jako samochód elektryczny - E-Tech 100% electric.